Weeggeefactie: gratis maaltijdbox

Dit is geen gesponsorde blog. Ik doe daar niet aan. 

Het is November Geefmaand. Een paar jaar geleden deed ik daar enthousiast aan mee, dit jaar is het animo wat minder.

Maar dan nu toch een weggeefactie. Daar komt ‘ie…:

In de afgelopen maanden heb ik een abonnement gehad op een maaltijdbox. Zo eens in de twee, drie of vier weken liet ik een box bezorgen. Daar zaten dan de ingrediënten in voor drie gerechten. Die gerechten koos ik zelf, in de periode voordat de box bezorgd werd, uit per week uit 12 mogelijkheden: wel of niet vega, kip, vlees of vis en variërend in bereidingstijd en type keuken. Wel of niet oosters. bijvoorbeeld.

Ik vond het leuk dat (bijna) alle ingrediënten regionaal en bio zijn en dat je niet met half opgemaakte ingrediënten blijft zitten die je vervolgens nooit meer gebruikt. Ook vond ik het leuk en gemakkelijk om eens wat anders te proberen dan mijn standaard repertoire aan maaltijden.

Over het algemeen waren de maaltijden – in principe voor twee personen – voor Zonne en mij groot genoeg om twee dagen van te eten. Soms was het dan wat weinig, de tweede dag, en dan kookte ik er wat rijst bij of maakte ik een salade.

Ik was (en ben) erg enthousiast over de maaltijdboxen. Toch wordt er deze maand even geen box bij ons bezorgd: ik heb inmiddels al en heleboel leuke recepten liggen die ik bovendien al eens heb uitgeprobeerd. Bovendien is het goedkoper om toch wat meer in bulk in te kopen en zelf de boodschappen te doen, in plaats van via MarleySpoon.

Als je een abonnement hebt, mag je af en toe een keer een box weg geven aan vrienden, familie en bekenden.

En laat ik nou nog drie van die “tegoedbonnen” over hebben.

 

Ben jij geïnteresseerd in drie gratis maaltijden of ken je iemand die dat leuk zou vinden? Laat het me dan weten via email mariimma1@gmail.com of door te reageren op deze blog.

Het eenmalig uitproberen van de maaltijdbox verplicht je tot niets.

 

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, Geefmaand, weekmenu. Bookmark de permalink .

19 reacties op Weeggeefactie: gratis maaltijdbox

  1. Vreemd, af en toe verdwijnt mijn reactie ineens tijdens het bevestigen… In ieder geval lijkt dit me wel leuk, maar ik ben altijd wel een beetje benauwd dat je er niet (makkelijk) vanaf komt. Dat is niet het geval hier? Dan kom ik wel graag in aanmerking voor dit leuke initiatief!

    Liked by 1 persoon

  2. Melanie zegt:

    Ik twijfel er al een poosje over, maar nooit eerder toe overgegaan wegens jonge kinderen die niet alles lusten. Maar ze worden ouder (jongste morgen 7!) en het gaat stukken beter. Bovendien: lust je het niet: dan lust je het NOG niet, en gewoon proberen. Bovendien willen we om diverse redenen sowieso wat diverser gaan eten. Dus…. ja, zeker geïnteresseerd! Leuke actie 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Mammalien zegt:

    Ik pas, maar vind het een geweldig idee. Thanks!

    Like

  4. Anja zegt:

    Ik ben ook fan hoor. Het scheelt tijd en je eet gevarieerd. Gemak dient de mens tenslotte!

    Liked by 1 persoon

  5. Mariëlle zegt:

    Al tijden krijg ik hun mails , en al minimaal 5 keer heb ik het hele bestelformulier ingevuld, om dan net niet op de knop Bevestigen te klikken. Ik ben heel benieuwd naar de inhoud,en naar de hoeveelheid bij d box voor 2 personen. Dus ja ik heb heel veel interesse om dit te proberen! Groetjes, Mariëlle

    Like

  6. Marni zegt:

    Zou het ook wel willen proberen. Nu alle kinderen op zichzelf wonen ben ik wat stuurloos en inspiratieloos qua koken, misschien geeft dit me een leuke impuls.

    Like

  7. Jeannette Bakker zegt:

    Wat leuk, dat zou ik ook wel willen proberen!

    Like

  8. Dit lijkt me om te proberen heel erg leuk! Wat attent dat je de boxen via je blog wil weggeven!

    Like

  9. Irene zegt:

    Ik heb al meerdere malen op het punt gestaan een box van de conculega uit te proberen, maar durf eigenlijk niet. Daarom zou ik graag van dit aanbod gebruik maken om me over de streep te trekken. Groetjes, Irene

    Like

  10. Mom4life zegt:

    Leuk, ik twijfelde over het uitproberen. Dit lijkt me dus super! Was ook bang dat je meteen ergens aan vast zit.

    Like

  11. Mieke zegt:

    Het lijkt mij ook heel leuk om een keertje te proberen! Dus wie weet heb ik geluk. 😀
    Groetjes van Mieke

    Like

  12. Mama Tinus zegt:

    Je disclaimer bovenaan je blog stelde me wel gerust moet ik eerlijk zeggen 🙂 Wat een leuk idee om deze probeer boxen weg te geven via je blog. Ik weet dat wij zoiets nooit zelf zouden bestellen wegens veel te duur dus proberen is vrij zinloos. Maar je gaat er vast mensen blij mee maken!

    Liked by 1 persoon

  13. Jennifer zegt:

    Kom maar door!

    Like

  14. spaarjaar zegt:

    Het lijkt me ook heel leuk om te proberen! Ik kook braaf elke avond voor mij en mijn vriend, maar de variatie houdt op na AGV, pasta, wraps en nasi… (en dat dan elke week haha). Dus zo’n box lijkt me ideaal om eens wat nieuws te leren en proberen! 😀

    Like

  15. Maureen zegt:

    Dat lijkt me erg leuk om te proberen! Mijn man is sinds kort vegetariër en ik probeer ook zelf bijna geen vlees meer te eten. Maar echt lekkere recepten heb ik niet. Met zo’n box doe je vast weer leuke nieuwe ideeen op en wie weet bevalt het zo goed dat ik het vaker zal bestellen.

    Like

  16. Arie zegt:

    Ik kijk er regelmatig naar… en buitenaf wonend (dus ver weg van winkels), soms een gebrek aan creativiteit en helaas levende van een uitkering lijkt het mij wel wat… Laat maar komen die box! Is meer dan welkom!

    Liked by 1 persoon

  17. Pingback: Weggeefactie, de uitslag | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

