Later is al lang begonnen

… dus werk ik zo weinig mogelijk en blijf ik zoeken naar de balans tussen later en nu….

Deze week bijvoorbeeld.

Gisteren stuurde ik het eindrapport op van mijn meest recente opdracht. Het zag er tof uit, ik had erg mijn best gedaan op een vernieuwende layout. Het werd juichend ontvangen. Ik was blij en deed een dansje. En vervolgens ging ik naar Zonnes school, waar ik een aantal weken achter elkaar kinderen in kleine groepjes leer vingerhaken. Wat een luxe!

Vandaag heb ik dus geen projecten meer. Wel nog werk te doen: achterstallige administratie, BTW-aangifte, offerte schrijven. En morgen een overleg over wat extra taken naar aanleiding van dat juichende project. Ik mag adviseren en daar ben ik dol op.

Maar geen deadline vandaag.

De dag begon dus met een heerlijk ontspannen ontbijtje waarin Zonne me voorlas. Dat kan ze dus blijkbaar ineens al, na vijf weken groep 3…. En Pippa ging vanmorgen mee om Zonne naar school te brengen. Haar school ligt immers aan de rand van een bos. Pippa kreeg weer even les in Braaf Buiten Wachten Terwijl Het Baasjes Ergens Binnen Is Waar Hondjes Niet Mogen Komen. Dat deed ze als een keurig opgevoede pup.

Daarna even kletsen op het schoolplein. Geen haast.

En vervolgens een ochtendwandelingetje door het bos met het hondje.

Thuis aangekomen wat kleine huishoudelijke taakjes. Wat werkdingetjes. Met een muziekje aan en een theetje erbij. Even bijgekletst met een vriendin, telefonisch.

Die administratie komt morgen wel en de offerte ook. Of vanavond of zo.

En vanmiddag heeft Zonne lekker vrij. Woensdagmiddag. Misschien gaan we wel iets lekkers bakken. Of gewoon nog een keer naar het bos, dat bos met die natuurspeeltuin…

 

Dus tja RJ. Weer niet mijn huis opgeruimd. Ik ben inderdaad een hopeloos geval. Maar wel een heerlijk ochtendje achter de rug, want later is allang begonnen (en mijn dak lekt niet…)!

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in buiten, dagelijksedingen, genieten, ontstressen, Pippa, Zonnekind, zzp. Bookmark de permalink .

8 reacties op Later is al lang begonnen

  1. geldvoornop zegt:

    Lekker genieten van je vrije tijd! Heel belangrijk.

    Like

  2. Lijkt me heerlijk, om zo’n invloed te hebben op je taakverdeling en eens te kunnen kiezen iets op een later moment te doen zodat je kunt kiezen voor een vrij moment om te genieten.

    Liked by 1 persoon

  3. liesbet zegt:

    Geniet er maar van…..Leuk dat je dochtertje na 5 weken al een beetje kan voorlezen. Komt groep 3 in Nederland overeen met het eerste leerjaar in België ?

    Liked by 1 persoon

  4. Marc zegt:

    Klinkt heerlijk ontspannen…zelfs zo relax dat je het in allemaal verkleinwoorden beschrijft 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Heerlijk toch! Ik let daar de laatste tijd ook een stuk meer op. Gewoon lekker de tijd nemen voor een wandeling of familiebezoek, gewoon gaan sporten. En ook wel wat minder aannemen, de tijd komt toch wel vol 😉

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

