Zwemles.

Het is niet zo erg als ik dacht.
Maar ook niet persé erg leuk.
Met te veel kleren in een warm kleedhok en dat het zweet je spontaan onder de oksels klotst.
Wachten tussen helicoptermoeders die met hun neus tegen het raam iedere minuut van de les met argusogen volgen. En met elkaar becommentariëren.
Ze zullen mij wel een erg ongeïnteresseerde moeder vinden…..

Die koffie bestel ik na de eerste keer ook maar niet meer.
Dat je dan de laatste vijf minuten mag kijken maar het voelt als moeten want iedereen gaat.
Glijdend met van die blauwe plastic zakjes om je voeten.

Dat je dan precies op de verkeerde plek gaat zitten en zeiknat gespat wordt.

En dan toch glimlachend blij genieten van je enthousiaste meisje dat de beenslag kan.
Ja die laatste vijf minuten zijn toch wel heel erg leuk….

Kijk. De beenslag.

image

Op naar badje drie…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in babysteps, genieten, Zonnekind. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zwemles.

  1. puckie zegt:

    geweldig om naar de groepsdynamiek te kijken (van de moeders). Helemaal leuk was de ‘meezwemles’ . Dan kwamen de vaders altijd meedoen, en waren de moeders er niet. Laagjes kleren doet wonderen (vooral als je ze uittrekt). Werken lukte ook altijd best redelijk in het zwembad.

    Naast de zwemles veel gaan zwemmen vond ik altijd wel leuk en gezellig.

    Like

  2. Amandjuh88 zegt:

    Ik vind zwemles werkelijk erger dan verwacht, zoontjes waren tegelijk begonnen helaas gaan ze niet gelijk op. Resulteerd nu in woensdagmiddag in het zwembad, de jongste zwemt van 13.00 tot 13,45 en oudste van 14.30 tot 15,15. Wij gaan gelijk door uit school door met een lunch pakketje anders redden we het niet. Ik ben altijd blij als ik smiddags weer thuis aan een bakkie koffie zit. Of lig, meestal heb ik twee dagen nodig om weer een beetje bij te tanken, voor een gezond iemand is het slopend maar als chronischzieke is het een ware uitputtings slag. Ik kan ook niet wachten dat deze fase voorbij is.

    Liked by 1 persoon

  3. Janny zegt:

    Mijn man ging bijna altijd mee naar zwemles en gebruikte die tijd om boodschappen te halen. De enkele keer dat ik meeging, las ik een een boek in de wachtruimte. Wij hadden beiden geen behoefte aan het samenzijn met andere ouders; de kinderen die vaak naar hun ouders keken voor een reactie, de ouders die vaak commentaar leverden op de zweminstructeur of (eigen) kinderen. En zo herkenbaar de krappe omkleedhokjes, de warmte en het zweet onder je oksels. Wij waren blij met de gemeenschappelijke omkleedruimte.
    Maar wij gingen met veel plezier elke week naar het vrij zwemmen met onze kinderen. En dat hebben wij tot lang na het behalen van de zwemdiploma’s gedaan.

    Liked by 1 persoon

  4. Marie zegt:

    Hier in het zwembad mocht ik met de andere kinderen een uur vrij zwemmen voor 1 Euro tijdens zwemles.
    Super goed geregeld! Jongste zwom en wij zwommen onze eigen baantjes in het andere bad.

    Liked by 1 persoon

  5. Mammalien zegt:

    haha, ik ben (was) zo’n heliktopermoeder. En dan is het ook niet zo saai, lekker naar je kind kijke ipv naar je telefoonschermpje (dat wordfeuden had ik ook wel gehad na een tijdje). Ik was vaak samen met een bekende ouder of leerde mensen kennen, dus ook wel gezellig.

    Like

  6. arja zegt:

    Heerlijk, zwemles! Ongestoord een van de tijdschriften lezen en dat drie kwartier lang! 🙂

    Like

Wat vind jij daarvan?

