Dag september, hallo oktober!

Dag maand september. De maand waarin Zonne begon op haar nieuwe school en als een razende leerde lezen en nieuwe vrienden maakte.
Op een school en in een klas waar ze zichtbaar en voelbaar gelukkig en op haar plek is.
De maand waarin ons gezinnetje een hondje rijker werd en ik (dus) een nieuw record vloer-dweilen vestigde.
De maand waarin ik me iedere week opnieuw voornam om mijn huis verkoopklaar te maken, of in babysteps alleen de kelder dan, of alleen een keertje wat spullen op marktplaats, wat er om uiteenlopende redenen steeds opnieuw niet van kwam waardoor er geen “te koop – bord” in mijn tuin kwam te staan. 
De maand ook die koud en nat begon maar met zonnige dagen eindigde en ik heel veel buiten was, in de tuin en ook in het bos, dat krijg je met een pup… En dat was nou precies de bedoeling: het is fijn om veel buiten te zijn. Zelfs – soms – midden in de nacht en als het regent.

September was de maand waarin ik investeerde in vriendschappen en oude vrienden terugzag. Ik blogde er niet over maar deze momenten waren er wel.
En ook was september de maand waarop ik veel leerde over beleggen en mijn rendementen daaruit erg positief waren.

image

Hallo oktober, mijn lievelingsmaand! De maand van wind en onstuimig weer. De maand waarin de natuur misschien wel op haar mooist is, met dat magisce herfstlicht, glinsterend mos en kleurige bladeren.

De maand waarin ik moeder werd en mijn Zonnekind zes jaar geleden op een stralende zondagmiddag geboren werd. De maand waarin de verwarming definitief aan zal gaan en de dagen merkbaar korter worden maar toch nog genoeg daglicht overblijft. De maand waarin de herfstvakantie valt die ik voor het eerst in 6 jaar in Nederland zal doorbrengen. Maar we gaan wél veel naar buiten. En misschien toch nog even een nachtje kamperen.

Oktober, de maand van kastanjes, beukenootjes en eekhoorntjesbrood.

Ik heb er zin in!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in buiten, dagelijksedingen, genieten, Persoonlijk, positiviteit. Bookmark de permalink .

12 reacties op Dag september, hallo oktober!

  1. Klinkt dat september een maand was met veel mooie nieuwe dingen. Dat oktober ook maar veel moois mag brengen! Wij gaan ook lekker van de herfst genieten 🙂 lekkere boswandelingen en koppen warme chocolademelk

    Liked by 1 persoon

  2. Bouk zegt:

    Wat een prachtige foto!! Wens jullie een fijne maand toe met heerlijk nazomer weer!

    Liked by 1 persoon

  3. Mama Tinus zegt:

    Zo kwam ik maar zo even aan het bijlezen, ik had het nieuws van Zonne’s nieuwe school gemist. Wat heerlijk dat ze zo snel haar draai gevonden heeft en wat fijn dat de juf zoveel vertrouwen geeft.
    En oktober is ook mijn lievelingsmaand, ik houd van de korter wordende dagen, het verzetten van de tijd, het weer en al het moois buiten.

    Liked by 1 persoon

  4. RJ zegt:

    Je bent een hopeloos geval 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Lis zegt:

    ABNAMRoel was not amused? 😈

    Like

  6. Mammalien zegt:

    Bijna verjaardagsfeestje dus?!

    Moest aan jou denken! Hier in de buurt een nieuwe klimhal geopend, en nu hoop ik een kind op les te doen. Heb alleen geen idee of het boulderen of klimmen moet worden (al maakt dat voor de jeugdlessen geloof ik niet uit…)

    Wat bedoel je met spamcontrole? Heb je nog steeds moeite om reacties op mijn blog te plaatsen? Ik ben me van geen enkele drempel daar bewust, volgens mij staat alles uit? (Anders heel graag even een prive berichtje op crolein op outlook… )

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

