Mailtje aan de juf

Onderwerp: Compliment

Beste juf,

Ik had vanmorgen op het schoolplein nog even een heel prettig gesprekje met de moeder van <<meisje>>. Ik heb van haar begrepen dat jij je behoorlijk inzet om ervoor te zorgen dat Zonne zich welkom voelt in de klas en haar plekje vindt.

Zonne komt heel soms thuis met anekdotes over dat een meisje gezegd zou hebben dat ze niet mee zou mogen spelen of dat ze niet op een kinderfeestje van een ander kind zou mogen komen, maar ze laat me daarnaast ook (en vooral) merken dat ze daar zelf heel naturel op reageert en kinderen durft te zeggen dat ze dat niet aardig vindt. Ook liet ze me weten dat ze dat ook tegen jou zegt. Hoe ze hiermee omgaat zegt iets over hoe veilig ze zich voelt.

Naast deze anekdotes straalt Zonne eerst en vooral uit dat ze het heel fijn vindt op de school. “Op de <<naam school>> mag je met iedereen spelen” en “Ik heb alweer een nieuwe vriendin, mama!” en zingen achterop de fiets, op weg naar huis, overheerst. Ze vertelt veel en enthousiast over school.

Ik wilde je via deze weg even laten weten dat ik ontzettend waardeer dat je je zo inzet hiervoor! Dat Zonne zich veilig genoeg voelt om voor zich op te komen en zich niet te laten ontmoedigen, en ook dat ze zich gesteund voelt door de juf, doet haar (en mij dus ook..!) erg goed. Zonne voelt zich nu al meer thuis op deze school dan ooit in haar oude klas en daar wil ik je echt voor bedanken. We hebben er beide heel veel vertrouwen in. Ze leert ook nog eens erg veel, altijd mooi meegenomen op een school… 🙂

Buiten de cohesie en sfeer in de klas om, is het bovendien helemaal nieuw en heel fijn, dat op deze school kinderen óók met kinderen van een andere leeftijd spelen, in Zonnes geval met kinderen uit groep 4 maar ook groep 5/6, de kleuters en “zelfs” groep 7/8. Zonne leert hier veel van, bijvoorbeeld dat het niet vanzelfsprekend is dat de oudste ook altijd de baas moet / mag spelen (en dat geldt dus ook voor haarzelf!). Wat een wijze lessen allemaal!

Groeten van Mariimma

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in opvoeddingen, School, Zonnekind. Bookmark de permalink .

15 reacties op Mailtje aan de juf

  1. Heel goed om ook de positieve dingen te laten weten aan de juf. Vaak krijgt de juf het alleen te horen wat er niet goed gaat volgens de ouders..
    Indirect geef je in deze mail ook veel extra informatie over je kind aan de juf. Voor de juf heel fijn om een compleet beeld te hebben van haar leerlingen.

    Liked by 1 persoon

  2. puckie zegt:

    Wat fijn dat Zonne zo op haar plek is. De ervaring met de overstap die je hier beschrijft is ook de ervaring die ik heb met mijn kind. Wat ik van de week zat te denken: hoe is het met de buikpijn van Zonne? Ik hoop ergens dat die weg is, nu ze zo op haar plekje is, en zich steeds veiliger voelt op school. groetjes, Puckie

    Liked by 1 persoon

  3. Mammalien zegt:

    Dat is hét teken he, dat ze veel vertellen, zingen, blij zijn… Dan gaat het goed op school. En dat ligt voor een groot deel aan de juf. Fijn!!

    Ik heb een soortgelijke ervaring nu, met nieuwe school jongste. Hopelijk houdt het aan…

    Liked by 1 persoon

  4. Lis zegt:

    Fijn! Pak van je hart, lijkt me
    Een fijne schooltijd gewenst samen!

    Liked by 1 persoon

  5. Greet zegt:

    Wat een fijne juf, en wat fijn dat je het haar laat weten…en alles fijn voor Zonne…
    en vooral wat fijn dat Zonne daar kan zijn ipv op de oude school.
    Wat een fijne moeder heeft Zonne dat ze daarvoor koos.
    (ja ik gebruik vaak fijn, en dat is niet negatief bedoeld, weet gewoon geen ander woord)

    Liked by 1 persoon

  6. Nans zegt:

    Klinkt stukken fijner dan de vorige school. Wat een verademing voor jullie, die overstap! Geniet ervan!

    Liked by 1 persoon

  7. Marianne zegt:

    Ik denk dat je de dag van de juf tot een prachtige dag hebt gemaakt! Ik weet niet hoe het op de basisschool gaat, maar als mentor van een brugklas merk ik dat ik vooral veel mails krijg over wat ik (of de school in het algemeen) verkeerd doe, of neutrale mails over dat er thuis iets aan de hand is, met daarbij de vraag even extra aandacht aan het kind te geven. Dat laatste is uiteraard geen probleem.
    Maar juffen zijn ook mensen en als er af en toe een ouder een mailtje met waardering stuurt, kan ik er weer een tijdje voor de volle (twee)honderd procent tegenaan.
    Want natuurlijk maak ik fouten en de school ook, en mag je me daar als ouder op wijzen (mits op een prettige manier). De complimenten zorgen er echter voor dat de juf straalt in de klas.
    Dus namens alle juffen, bedankt voor de mooie mail en voor het delen ervan!
    Marianne

    Liked by 1 persoon

  8. Christina zegt:

    Wat fijn dat Zonne zich prettig en veilig voelt op haar nieuwe school, voor Zonne en voor jou!
    Toffe juf en wat een lief mailtje heb je haar gestuurd, met veel info over je meisje en waardering voor de juf.

    Liked by 1 persoon

  9. Pingback: Dag september, hallo oktober! | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

