Bakvis

… zo noem je een meisje van 13, toch?

Vanavond had ik er eentje op bezoek. Ze is vernoemd naar de hoofdpersoon van wat ooit mijn lievelingsboek was, toen ik zelf 13 jaar oud was.

Ze staan even verderop op de camping. Mijn vijfjarige had een klik met haar en nadat we Zonne samen naar bed hadden gebracht, bleef ze hangen.

We hadden een soort taarten van Abel gesprek. Over alles wat belangrijk kan zijn voor een dertienjarige.

Ze voelde zich speciaal en zat met glimmende oogjes te vertellen. Het was ook zo lekker rustig bij ons, heel anders dan in haar gezin van vijf.

Daar kon ik me alles bij voorstellen.

Dit is óók waarom ik kamperen zo leuk vind, zéker op campings al deze; waar geen heggen zijn en geen lantaarnpalen. Geen entertainment. Geen caravans en geen urenlange barbecuelucht want de meeste mensen zijn vega.

Op deze camping is het om half elf ’s avonds donker en stil. Mensen zoeken elkaar op, voeren zachte gesprekken die starten met “En nog lekker geklommen vandaag? Welke sector waren jullie?”, maken plannen om de volgende dag al dan niet samen te gaan klimmen en veel gaan vroeg naar bed. Want morgen weer een klimdag.

We zijn een community. Duitsers, Fransen, Italianen, Britten, Amerikanen, Skandinaviërs, Oost Europeanen; kampioenen, zeventigers, gezinnen, we spreken allemaal dezelfde taal. Ongeacht je klimniveau.

Ja ik ben hier thuis.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in klimmen, vakantie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Bakvis

  1. Adriana zegt:

    Oh wat heerlijk!! Wij fietsten vroeger met onze kinderen in Frankrijk, we kampeerden op municipal campings, we genoten van de stilte, vroeg naar bed gaan en vooral van elkaar! De meisjes van toen zijn nu volwassen vrouwen, we hebben het nog vaak over onze vakantie’s, we hebben er hele sterke banden door gekregen, omdat we fietsten en af moesten zien en elkaar weer oppepten, we kennen elkaar daardoor heel erg goed. Een hele fijne vakantie!!

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk als zo’n kind / pré-puber gezellig komt buurten. Zo lief 🙂

    Klinkt verder als een heelijke camping!

    Liked by 1 persoon

  3. Ineke zegt:

    Klinkt goed zeg. Ik kan mezelf nog herinneren dat ik zulke gesprekken met de buurvrouw had toen ik jong was. Bij ons waren ook vijf kinderen en een moeder die dus druk was. Iemand die aandacht had voor jou alleen was dus bijzonder. 🙂

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

