En Route

Ik ben dus niet zo’n “als de kinderen het maar leuk hebben op vakantie” moeder.

Kijk. Ik begrijp dat kinderen kinderen nodig hebben. Om mee te spelen, ruzie mee te maken, van te leren.

En dus stonden we op die camping. Waar ze vriendinnetjes had. Een heleboel. Kei gezellig. En relaxed voor mij.

Maar drie dagen relaxt is voor mij méér dan genoeg.

Sterker nog…. de tweede volle dag was ik erg blij dat we er “verplicht” met Sunny op uit moesten. Voor boodschappen want geen supermarktje op fiets- of loopafstand en op de camping alleen maar houdbare zooi en brood verkrijgbaar. En het restaurantje vond ik te duur voor “nog nèt geen snackbar-voer”.

Na dat uitje trok ik die derde dag het niets-doen wel even. Gewoon weer een boek uit gelezen. In moordtempo… wàt nou relaxen….

Maar dus. Vandaag gingen we weg. Tot mijn opluchting… Hartverscheurende afscheidstaferelen tot ik beloofde dat de eerste twee cd-tje van haar keuze mochten zijn. Toen was de liefde voor het vriendinnetje in één klap over.

Een half uur later reden we Frankrijk in. We lieten de in-lelijke Belgische huisjes achter ons en reden de Franse Ardennen in.
Met bossen en ouwe gevelreclames en ramen die allemaal nét anders van formaat zijn met luiken. En een spontane burcht die we uitgebreid bezochten.

Geen snelweg. Geen echt plan. Geen klok. Gewoon ZuidWest zo’n beetje. Met veel pauzes en nog meer samen liedjes zingen. Elkaar vertellen dat we koeien zien.
Gewoon een kwartier achter twee tractors aan.
Omdat het kan.

Dat dus.

Frankrijk.

De zon ging ook spontaan schijnen….

image

image

image

image

image

image

image

image

image

En nu staan we ergens op een camperplaats. In één of ander dorpje in de Champagne. Gratisch.

Dikke prima.

image

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in roadtrip, SunnyBus, vakantie. Bookmark de permalink .

2 reacties op En Route

  1. Cassandra zegt:

    Herkenbaar, het rusteloze van moeders en de wens voor gezelschap van dochter. Ik geef nu toch wat meer toe aan kind want een dagenlang mokkende bijna puber is ook niet heel gezellig.
    Ik snapte het wel dat ze niet elke 2 dagen weer vriendjes wilde maken, dat kost gewoon veel energie en tijd die je anders aan spelen kunt besteden.

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

