Hoe een lijstje steeds leuker wordt….

Gisterochtend maakte ik het lijstje en ik was niet blij. Zoals altijd moest er op het laatste moment weer van alles gebeuren, namelijk, en dan heb ik het niet alleen over wasjes draaien.

Outlook liep vast. Ik kon pas donderdags langs bij mijn accountant om samen naar de nieuwe boekhoudsoftware te kijken en daarna moest ik mijn administratie nog bijwerken voor de BTW aangifte. Natuurlijk kostte me dat keer tijd dan verwacht. Die éne opdrachtgever wilde alles anders en dat was toch nog even een halve dag extra werk. De garage hield de Sunny Bus vier dagen voor een kleine reparatie van een uurtje terwijl ik t bussie nog grondig had willen poetsen In het begín van de week. Maar het liep anders en daarom was ik gisterochtend nog busloos. Niet de handigste dag om de straat op te gaan vanwege één of andere meerdaagse wandeling in mijn stad…. Met wat gefeest erbij….
En zoals altijd liep ik achter met het huishouden. Niet omdat ik het zo druk had met werk en ook niet omdat Zonne in de weg liep (want die is al een paar dagen uit logeren) maar omdat ik lui was.

Dus.

Dat moest ook nog even….

Ik begon maar gewoon bovenaan met een wasje draaien want zo’n eerste taak afvinken geeft hoop. Mij wel in ieder geval. Een wasmachine vol doen en op een knop duwen is zó gebeurd.

En zo werkte ik mijn lijstje af. Met de Franse slag (…. badkamer opruimen….). En soms taken overslaand  (koelkast wèl leeg en ontdooien, diepvries niet).

Bij ieder kruisje dat ik zette, was ik even een blij ei.

image

En steeds keek ik met meer plezier naar mijn steeds leukere lijstje.

Nog even een wasje wegvouwen, Sunny’s voorraden checken, inpakken en wegwezen!

En… oh ja… ergens onderweg mijn prachtige kind ophalen….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, opruimen, SunnyBus, vakantie, werk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Hoe een lijstje steeds leuker wordt….

  1. Goudsjeblom zegt:

    Fijne tijd gewenst.

    Like

Wat vind jij daarvan?

