Voor op een saaie dag

Warm hè, vandaag?

En tis vakantie.

Speciaal voor jou heb ik een paar sites om lekker veelstelang te blijven hangen.

Deze bijvoorbeeld: je krijgt een locatie te zien uit google streetview en jij moet raden waar het is. Ik heb zojuist vijf locaties proberen te raden. Alle vijf de locaties zat ik zelfs niet in het goede werelddeel…. blijkbaar ben ik niet echt een wereldreiziger (en dat klopt…)

Kun jij het beter?

 

Deze site. Past misschien beter bij jou…. vul in wat er in je koelkast en keukenkast zit en klik op “find recipes”. Ook leuk om het systeem te challengen, trouwens.

Tutorials kijken op YouTube, wat dacht je bijvoorbeeld van leren haken. En het beste is dan natuurlijk om gewoon “aan te haken”, zodat je al kijkend iets leert!
Speciaal voor jou heb ik een tutorial gezocht van iemand met schone nagels, ahem… en ze heeft nog gezellige achtergrondgeluidjes van vogeltjes en muziekjes ook!

… offf… je kijkt naar een leuk filmpje over een roadtrip met een ouwe bus, zoals Zonne en ik al een paar jaar gedaan hebben… met heel veel routes door de bergen en langs de rotsen. Ik zag ook nog wel wat bekende plekjes en camping voorbij komen 🙂

Lifehacks lezen. En al die handigheidjes weer net zo hard vergeten…

Ze zijn allemaal al nagebootst, uitgekauwd en opnieuw verzonnen op allerlei blogs van mensen die graag lijstjes en tips aan hun lezers geven. Maar… hier vind je 50 tips voor zuiniger leven. En hier vind je ze met plaatjes en in het Nederlands, voor de analfabeten onder ons…

Dit is ook vet. Of dit, voor de liefhebbers van natuur, met een Nederlander in de hoofdrol. Ook voor niet-kenners zoals jij. Toch?

Ikzelf heb de afgelopen dagen een beeldscherm-arm leven geleid. Ik haak. Het wordt best mooi. Kijk maar….:

20170719_162529

 

 

 

 

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, haken, handgemaakt. Bookmark de permalink .

6 reacties op Voor op een saaie dag

  1. Haha, wat een leuk spelletje, die eerste! Ik zat aardig in de buurt steeds, 1x echt op een compleet ander continent. En nooit echt precies helemaal goed, helaas.

    Like

  2. Dank voor de tip van het 1e spelletje. Erg leuk. 1e x er helemaal naast en vervolgens toch 4 x in zelfde land of land ernaast. Maar het is ook maar net wat je op de foto ziet. In 1 foto bv een Lada en boerenschuur en telefoonpalen langs lange rechte wegen zie je nog veel in Canada, wat dus ook klopte. Ik ga dat vast vaker doen.

    Liked by 1 persoon

  3. Marc zegt:

    Grappig spel. Maar in welk land dat bosweggetje nou ligt… is soms (meestal) meer gokken dan weten.
    Enne…mooi kleurrijk kleed! En gelukkig weer in combinatie met schone nagels hahaha 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Mr FOB zegt:

    Leuk spelletje, dan weer 11.000km uit de buurt en 1x slechts 800km uit de buurt. Leuk kleed!

    Liked by 1 persoon

  5. Theda zegt:

    Dat eerste spelletje is echt leuk. Je kunt ook clues vinden door je te gaan bewegen op dat punt. Ergens verder staat vaak wel een bord die je wat richting geeft. Mijn grootste afstand was 2000 km. De kleinste 50. Ik voel een verslaving aankomen. 🙂

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

