Een leuk dagje hoeft niks te kosten…!

Of… niks… we kochten wél een ijsje…

Maar…

Verder was het gratisch. Soort van compensatie voor dat toch wel niet zo hele goedkope idee om een abonnement op een maaltijdbox te nemen….

 

Na ons vaste ochtendje sporten (Zonne doet namelijk vaak gewoon mee als ik ga klimmen) gingen we zondag de stad in. Het was open dag in het cultuurhuis (of huis voor de kunsten, zoals ze zichzelf noemen): dé plek in Nijmegen waar je cursussen kunt volgen om een muziekinstrument te leren spelen, theater, beeldende kunsten, van alles.

Zonne mocht muziekinstrumenten uitproberen. Supercool, vond ze zelf.

Ook was er een open les van de circusschool: lekker kunstjes laten zien, dat was aan haar wel besteed. Ook altijd leuk dat je dan als moeder complimenten krijgt dat je kind motorisch zo goed in elkaar zit als dat nou nét de reden is waarom de plaatselijke Vrije School haar “niet goed genoeg ontwikkeld vindt” voor de eerste klas… ahem….

 

En toen gingen we het centrum in, waar Nijmegen Klinkt georganiseerd was: overal podia waar professionele muzikanten maar vooral veel amateurs (in meer of mindere mate van gevorderdheid…) van allerlei pluimage zichzelf konden laten zien – en horen.

Hartstikke leuk. Of, aldus Zonne “Het is FEEST in de stad!!” en ze mocht nog meedoen ook. Zoals bijvoorbeeld bij een “optreden” van een kinderdans-groepje.

Kijk maar….

(Zonne is het meisje met hoed dat het dansje – in tegenstelling tot de andere meiden – niet ingestudeerd had…)

“Veel leuker dan ballet, mama. Want hier mag je lekker blij dansen in plaats van de hele tijd stil staan met je voeten netjes.”

 

Dus ik denk dat ze volgend jaar maar gewoon niet meer naar school gaat. Ze gaat gewoon alleen maar contrabas spelen, musicalles volgen, bij de funky kids dansles, circusacts doen en op zwemles.

 

Prima, toch?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in leukedingendoen. Bookmark de permalink .

9 reacties op Een leuk dagje hoeft niks te kosten…!

  1. Super leuk! En niet kunnen Huppelen? Juf was haar bril zeker vergeten 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Ineke zegt:

    Haha, ja goed plan. 😆
    Wat een droppie is het toch dat meisje van jou. Ze was behoorlijk geconcentreerd bezig om de andere meisjes te volgen, knap hoor voor zo’n kleine dame. 😀

    Liked by 1 persoon

  3. Ah, wat leuk!! En wat goed ook dat ze gewoon ook op het podium durft! (Da’s vast anders met kinderen, maar ik zou nu zelf wel even drie keer moeten slikken).

    Liked by 1 persoon

  4. Melanie zegt:

    Superleuk! Ik zie haar toch echt huppelen inderdaad….

    Mocht je interesse hebben: komende zondag rugby clinicus in Goffert park voor kinderen. Mijn jongst rugby’: supergaaf, ook voor (stoere) meiden.

    Liked by 1 persoon

  5. Gezellig ziet Nijmegen er uit zo! Een dagje uit hoeft inderdaad nauwelijks wat te kosten. Er is genoeg te kijken wat gratis is.

    Liked by 1 persoon

  6. Mieke zegt:

    Ik zou je iets willen vragen, wil je mij je email adres sturen? Groet, Mieke

    Liked by 1 persoon

  7. ze huppelt net zo als die meiden van een paar jaar ouder. Duidelijk niet leeftijdsconform dus. of zoiets?
    Maar ik zou de komende dagen allerlei muziek in huis opzetten en kijken welke dansen er bij haar (en jou?) ontstaan. Ook gratiesch. En lijkt me een heel zinvol experiment op je kind – die volgens mij ethisch best wel is toegestaan. Ik kan me zo maar vergissen dat NL anders een danser gaat missen.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.