Herman

Hij is in de vijftig, een vrolijke man met iets van een indo achtergrond. Easygoing en relaxed. We hadden meteen een klik.

Vandaag kwam hij even langs en we zagen het wel zitten samen. Zonne huppelde ook ergens rond en die twee hadden meteen een hoop te vertellen tegen elkaar.

Ja dat was een leuke kennismaking. En  volgende week komt ‘ie weer.

Van mij mag hij zelf weten wanneer hij langs komt. Ik ben toch vaak thuis. We spraken af dat hij een dag van tevoren even belt.

Als ik niet thuis ben dan verstop ik wel ergens een sleutel. Of ik maak die van het hek even bij…

Hij begint met het onkruid tussen de bestrating. En dan is daarna een keer het grasveld aan de beurt. Dat moet geverticuteerd worden, dat waren we meteen met elkaar eens.

En oh ja. De hop. Die moet weg. En de klimop moet getemd. En de bramen. Ook is er genoeg te snoeien. En die modderkeuken voor Zonne, die moet ook nog eens af.

Hij heeft zijn eigen gereedschap. Hij doet meer tuinen.

Genoeg te doen. Voor hem. Niet voor mij.

Héérlijk!!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in tuin. Bookmark de permalink .

6 reacties op Herman

  1. greet zegt:

    Ow, fijn. Ik wil ook wel zo’n zelfstandige handige Herman!

    Like

  2. anitawillems zegt:

    Ideaal! Heerlijk als iemand je even helpt om de boel weer vlot te trekken.

    Liked by 1 persoon

  3. Goudsjeblom & Geboen zegt:

    Hahah .Door je intro dacht ik dat je aan het daten geslagen was 😉 Het valt me telkens op dat jij zo respectvol over mensen die voor je werken schrijft.

    Liked by 1 persoon

  4. Niet-bloggende-Marion zegt:

    Fijn! En misschien helpt het je ook weer wat beter in je vel als de tuin er straks weer stralend bij ligt.

    Like

  5. Katrien zegt:

    Ik ben benieuwd naar jullie manier om de bramen te temmen…
    Ik snoeide de bramen in de winter weg tussen mijn struiken, zonder blaadjes zag ik ze goed staan. Nu schieten de bramen overal op; tussen de struiken, in het gras… Ik kan niet met blote voeten in de tuin, en even wat onkruid (heermoes) uittrekken zonder handschoenen is geen goed idee.
    Mijn tuin is mooi. Er staan veel mooie planten verscholen tussen het (de?) heermoes.

    Like

Reacties zijn gesloten.