Twintig kilo lichter

… zo voelt dat soms, als je een besluit genomen hebt….

Voor mij in ieder geval wel, in dit geval.

Dus pak ik mezelf aan kop en k*nt en pak ik de draad – of zeg maar gerust: mijn leven – weer op.

En dat voelt heerlijk. Gewoon weer eens zingen op de fiets. ’s Avonds genoeg energie hebben om weer eens iemand te bellen. Wat meer aandacht besteden aan een lekkere maaltijd.

En het huishouden… tja… het huishouden…

Daar ga ik vandaag ook maar weer eens mee aan de slag.

Voor de tuin heb ik besloten hulp in te roepen, want nadat ik de afgelopen maanden ieder vrij moment onbenut gelaten heb, gewoon omdat ik energieloos en futloos op de bank wilde hangen, is er van een tuin eigenlijk geen sprake meer. Het gras is kniehoog. Zowel op het grasveld als tussen al die gezellige klinkerbestrating. En als ik wat verder de tuin in wil wandelen moet ik bukken. Ik heb nog net niet zo’n zwaard-achtig mes nodig die je altijd ziet in de film. als mensen op expeditie gingen in de jungle.

 

Het wordt ook tijd om de financiën weer eens in kaart te brengen. De inkomstenkant ging goed, de laatste tijd (want voldoende opdrachten) maar de uitgavenkant negeerde ik.

Ja. Ik heb het goed laten gaan.

 

Het fijne is dan wel weer dat je dan, als je je energie weer een beetje terug gevonden hebt, héél snel een heel groot verschil kunt maken.

 

Aan de slag!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, babysteps, dagelijksedingen, huishouden, kwetsbaar-zijn, ontstressen, opruimen, Persoonlijk, positiviteit, voornemens. Bookmark de permalink .

3 reacties op Twintig kilo lichter

  1. anitawillems zegt:

    Fijn dat je je energie weer gevonden hebt. Soms gaat het er niet om of je een goed of wijs besluit hebt genomen, maar alleen maar Dat er een besluit is genomen. Vanaf daar weer verder!
    Dit jaar heb ik welgeteld 10 minuten in de tuin gewerkt. Totaal geen zin dit jaar.

    Liked by 1 persoon

  2. Fijn dat je weer nieuwe energie hebt! Kun je zien hoeveel lichter het nemen van een besluit je kan maken. Wij hebben trouwens ook net hulptroepen voor de tuin ingeschakeld, anders wordt het dit jaar denk ik ook niets, zolang vriend niet kan/mag tillen en ik dus eigenlijk al voor 2 mensen werk heb. Gelukkig is het niet zo’n grote tuin, dus de kosten blijven dan als het goed is beperkt. Even afwachten wat dat wordt!

    Like

  3. Super dat je je weer fitter voelt. En slimme oplossing om het tuinwerk gewoon uit te besteden. Een mens kan ook gewoon niet alles!

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

