Sunny weer boven jan!

We gaan het maar even niet over school hebben. Dat kost me veel te veel energie.

Vooralsnog is de directeur nog niet ontslagen, in ieder geval. Zonne’s juf zit echter wel thuis, met een burnout (arbeidsconflict). Er zijn al twee extra ouderavonden georganiseerd. En de intern begeleidster heeft een paar planken mis geslagen.

Maar… er is ook wél goed nieuws! Nadat ons ouwe besje Sunny ons in de voorjaarsvakantie in hakkepuf-stijl terug gebracht had naar huis, ging ze naar de garage. Voor een APK en meer, want met een warme motor startte ze niet meer, wat behoorlijk wat creativiteit vergde qua tanken (slapen in de buurt van een tankstation, bijvoorbeeld, zodat we ’s morgens met een koude motor naar dat tankstation toe konden en daarna nog verder). En de LPG-installatie piepte oorverdovend. De uitlaat kuchte meer dan dat goed voor je was en het toerental leek wel wat hoog als de motor stationair liep…

In de tweede week van maart bracht ik het busje dus weg. En ik hoorde niets meer.

Een week of twee later belde ik toch maar es even op. Hoe het ermee stond?

Nou. Zus en zo was al verholpen. En dit en dat was ook niet echt een groot probleem… Maar… dat starten, he? Tja… Hij startte nu dus juist alleen met een wárme motor, maar niet langer koud. Dat moesten ze dus nog verder onderzoeken.

Twee weken later belde ik weer.

Ja ze wisten inmiddels vrij zeker dat het een elektronica probleem was. De accu liep ook steeds leeg, namelijk. Die hadden ze dus maar aan een druppellader gelegd. En als de automonteur een uurtje vrij had dan keek hij er zo nu en dan.

Zo nu en dan. Een uurtje.

Dus..

Ik belde dus vorige week nog een keertje. De meivakantie stond voor de deur, Sunnybus stond er inmiddels al een week of zes. Hoe dat kwam?

Tja. Druk druk. Andere auto’s waren ingepland dus dan moest Sunnybus wachten. Waarom Sunny dan niet gewoon weer opnieuw ingepland kon worden? Tja dat was eigenlijk best een goed idee.

Ik heb dus maar even uitgelegd dat we het paasweekend al noodgedwongen thuis doorgebracht hadden. En dat het idee om de twee weken meivakantie ook noodgedwongen thuis door te brengen, me toch niet zo trok.

Dus vandaag belde hij terug. Sunny is er klaar voor.

 

Nu het weer nog!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in leukedingendoen, roadtrip, SunnyBus, vakantie. Bookmark de permalink .

9 reacties op Sunny weer boven jan!

  1. Geraldine zegt:

    Wil niet cynisch doen, maar dit soort dingen kleven aan de Vrije School.
    Ik heb, als ouder, de nodige ervaring. Er wordt teveel gevraagd van Vrije Schoolleerkrachten.
    Idealen versus realiteit. En ouders die hulpvaardig moeten zijn, maar verder geen inbreng mogen hebben.
    Dan gaat de directie hakken in het zand zetten.
    Erger je niet teveel.

    Like

    • mariimma zegt:

      .. wacht maar….! 🙂

      Like

      • Nans zegt:

        Groot gelijk: de aanhouder wint nogal eens is mijn ervaring.
        Of in ieder geval zetten aanhouders dingen in beweging die uiteindelijk voor een verandering zorgen.

        Veel plezier met je vakantie. Fijn dat de Sunnybus weer rijdt!

        Like

    • Cassandra zegt:

      Dat heeft weinig met vrije school ansich te maken, dat is bij alle scholen het geval, zeker nu we passend onderwijs hebben.
      Ga maar eens lesgeven op minstens 12 verschillende niveaus.
      Op de vrije school tref je relatief veel hoog opgeleide ouders aan die het schoolsysteem kennen en maar weinig kinderen met een AZC achtergrond zoals die bij ons instromen. Als ik kijk naar de ouderpopulatie bij de vrije school bij mij in de wijk is die blank en hoog opgeleid, op de school van mijn kinderen zijn dat er maar weinig, de meesten mbo maar velen ook lager en dan uit allerlei landen die niet de klassieke groep expats leveren die je zag op de vorige school van mijn kinderen.

      Like

  2. Mom4life zegt:

    Fijn dat je weer kunt gaan toeren! En dat je nog leeft enzo 😉
    Goede vakantie gewenst!

    Like

  3. Mieke zegt:

    Ik wens jullie een fijne Sunny reis toe, Mieke

    Like

  4. San zegt:

    De afgelopen zestien jaar heb ik vier verschillende basisscholen meegemaakt met onze kinderen.Nergens zaten zoveel docenten zolang in de ziektewet als op de Vrije School.Zelf als kind ook op de Vrije School gezeten en toen was dat ook al zo.
    En ik hoor van mijn zus momenteel hetzelfde.
    Succes en sterkte gewenst!

    Like

  5. School klinkt niet erg prettig zeg…

    Maar fijn dat je auto weer op orde is!

    Like

  6. anitawillems zegt:

    Ik hoop dat jullie er lekker tussenuit zijn geweest.

    Like

Reacties zijn gesloten.