Overstappen

Ik kreeg de welkomstbonus van mijn energieleverancier van het afgelopen jaar, tijd dus om weer over te stappen!

Hoe ik dat doe?

  1. Google op energie vergelijken
  2. Even mijn excel erbij pakken. Mijn verbruik van het afgelopen jaar heb ik er nog niet in opgeschreven, maar dat van de vijf jaar ervoor wel. Die zijn handig om even in te vullen (met voor het komende jaar een marge naar meer verbruik omdat ik inmiddels thuis werk).
  3. vul drie vergelijkingssites in. Eigenlijk moet je dan uitzoeken of ze wel echt onafhankelijk zijn. Maar als je drie redelijk bekend klinkende invult lijkt met me sterk dat ze alledrie in eigendom zijn van één energie-aanbieder.
  4. Keuze maken. In dit geval was het makkelijk. Alledrie de vergelijkers gaven hetzelfde advies.
  5. Doorklikken naar de aanbieder. Gegevens invullen. U heeft 14 dagen bedenktijd mevrouw. Oké.
  6. Voor volgend jaar voor de zekerheid even een taakje aanmaken in mijn digitale agenda: “overstappen energie”.
  7. Klaar.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld. Bookmark de permalink .

7 reacties op Overstappen

  1. Zo in 6 stappen klinkt het eigenlijk goed te doen : )

    Like

  2. Cassandra zegt:

    Wat ik ook nog doe is mijn verbruik gewoon bij de huidige leverancier invullen en dan laten berekenen. Tot mijn grote verbazing bleek mijn totaal bedrag daar lager te zijn dan bij alle anderen inclusief welkomstkorting. Ik blijf dus maar zitten waar ik zit. Wel overal hetzelfde verbruik invullen natuurlijk anders kun je niet vergelijken.

    Like

  3. Ineke zegt:

    Ik doe het ook ieder jaar, het is het eerste verdiend toch?

    Like

  4. Ik wil eigenlijk ook overstappen, maar heb werkelijk zo’n hekel aan die 6 stappen dat ik het telkens voor mij uit schuif. Moet me er toch maar eens toe zetten. Het klinkt zo makkelijk.

    Like

  5. Consuwijzer is de plek voor de goede energievergelijkers.

    Like

  6. Zo als het hier staat klinkt het goed te doen!
    Wij zijn twee keer overgestapt. Beide vond ik al het gedoe niet waard. De eerste keer waren we duurder uit (dat was nog in de tijd van netwerkkosten ‘nee hoor, er zijn geen verborgen kosten, ook geen netwerkkosten’ Dussss). De tweede keer ellenlang aan de telefoon gehangen, eerst over de welkomstpremie – ik wilde meer, kreeg het uiteindelijk ook – vervolgens moest de beste telefoonmedewerker de hele voorwaarden voorlezen en mocht ik pas op het eind akkoord geven. Niets tussendoor zeggen, want het werd opgenomen en dan moest het opnieuw. Een heel lang gesprek was het, had medelijden met de callcenter medewerker. Wat een slof gedoe allemaal; als je die manier je geld moet verdienen.
    Toen vond ik het wel welletjes met het overstappen.

    Like

Reacties zijn gesloten.