Mist

De douche van de camping is warm en eindeloos. Daar maak ik dankbaar gebruik van. Het toiletgebouw is verwarmd. Heerlijk.
Daarmee zijn ook eigenlijk wel alle pluspunten van de camping opgesomd en ik ben potjandorie ook nog de koffie vergeten. Reden genoeg om te vertrekken.

We rijden met een korte supermarkttussenstop naar Lamastre. Niet persé een mooi stadje, maar wél een prachtige camperplaats.

image

Terwijl jij in de speeltuin bij de camperplaats speelt ruim ik de boodschappen op. En dan picknicken we. Terwijl het begint te regenen. Helaas…..

En als we dan toch in de Sunnybus moeten zitten…. zouden we dan niet… toch….

Ja dus. We rijden verder. Vrienden van ons zitten immers in de buurt van Nîmes. En tussen Lamastre en Nîmes ligt de prachtige Ardèche.

Ik kies een toeristische route. We gaan gewoon tot halverwege. En dan morgen bezoeken we de vrienden.

Het gaat al snel heel steil omhoog. Maar dan ook heul stijl. Ik hou ervan. Sunny gaat niet hard maar wel steady, ik maak me geen zorgen.

We gaan hoger en hoger en rijden zo de wolken in. Kijk maar….

image   image   image

Op de engste stukken durf ik niet zo goed stil te staan, want ook al is er nauwelijks verkeer… je zal ’t maar op je achterbumper hebben….

Met 30 kilometer per uur rijden we de col over. 1074 meter hoog. Op het puntje van mijn stoel met soms maar een paar meter zicht.
Er staan oranje stokken langs de weg zodat je ziet waar de afgrond is. Niks muurtje of hekje. Alleen die stokken en de mist. En het geluid van de wind en de regen.
Als je zo alleen door de bossen rijdt, komen als vanzelf woorden als “sinister” en “onheilspellend” in je op.

Ik ben best wat gewend qua rijden in de bergen en ik hang regelmatig aan die rotsen aan een touwtje. Maar dit vind ik toch wel heel spannend. Leuk spannend. Dat wel. Ik geniet van de woestheid, verlatenheid. Het gevoel dat ik leef.

De enkele tegenliggers kom ik precies dáár tegen waar het gaat. Als bij toeval.

Oh ja. Deze kwamen we ook nog tegen:

image

En dit:

image

Het paste precies….

Inmiddels hebben we een plekje gevonden in één of ander dorpje. Op de parkeerplaats van de mairie. Het is er vrij verlaten. Zonne slaapt. Het regent nog steeds.

En nog steeds houd ik van Frankrijk.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, roadtrip, SunnyBus, vakantie. Bookmark de permalink .

7 reacties op Mist

  1. Wat een mooie plaatjes laat jij zien zeg. Jammer van de regen maar wat een prachtig uitzicht. Stoer dat je je waagt op deze hoogte. Zie wie zo bewonderenswaardig dat jullie er samen op uit trekken de wijde wereld in. Ik krijg al zenuwen als ik met mn kinderen de provincie uit rij.

    Like

  2. Prachtige plaatsjes. Onze camper heeft een wat te lichte motor voor zijn gewicht en rijden in de bergen is dus bij ons ook altijd spannend. Wij zijn wel eens stil komen te staan, moesten we draaien op een bergweg, dus ik probeer op kaarten goed te kijken of het niet te lang te steil is.

    Like

  3. Lot zegt:

    Mooi verhaal.. Toen ik met mijn dochter alleen op reis was zaten we plotseling ook nogal hoog en zagen bergen met nog een sneeuwtop, zo leuk. Mijn moeder vond het maar niks dat ik alleen op vakantie ging en zou vast commentaar hebben als we dit vertelden. Dus gezellig samen besloten dit vertellen we maar niet aan oma. Leuke herinneringen.
    Trouwens mijn ouders maakten hele grote tochten o.a in Noorwegen al 40 jaar geleden en kwamen vast ook in zulke situaties, dat was natuurlijk normaal, niet als je kind het doet!

    Liked by 1 persoon

  4. Slecht weer is in de natuur meestal beter te pruimen dan in de stad (mits de regen niet ineindig aanhoud…) vind ik. Het blijft gewoon mooi.
    Nou hoop ik voor jullie wel dat er straks een lekker zonnetje komt.

    Hier druipt het van de regen…

    Liked by 1 persoon

  5. Annelies zegt:

    oooh en aaah, wat mooi!

    Liked by 1 persoon

  6. Elina zegt:

    Ik houd zo van de Ardeche. Heb er twee jaar geleden mijn fijnste vakantie ooit gehad. Heerlijk op de camping met onze (toen nog) peuter. Ik krijg gelijk weer kriebels als ik deze plaatjes zie!

    Liked by 1 persoon

  7. Lis zegt:

    Ik vind dit prachtweer! Sorry van het zonnetje hoor, maar ik vind een land meestal op zijn mooist als het wat mystieks heeft, beetje mist, grijze luchten… Lekker Arthuresk 😀
    Het frankrijk wat je laat zien is mijn jeugdsentiment, af en toe woonden we er, af en toe waren we er op vakantie, thuis was het altijd. Net als nederland trouwens 🙂
    Bonne route!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.