Voorjaar in…..

Aan het einde van deze maand zijn we een weekje vrij, Zonne en ik. De school is dan dicht en ik heb nog steeds alleen dat éne project lopen. En aangezien ik nu ook al alleen maar dat éne project heb lopen en desondanks niet heb lopen lanterfanten (oké… een béétje dan…), loop ik vreselijk voor op schema. Dat vertel ik nu nog maar even niet aan mijn opdrachtgever. De gewonnen tijd delen we gewoon: een weekje voor mij en een weekje voor hen, zo is iedereen blij, over een paar weekjes…!

Málaga was super, maar we kunnen natuurlijk niet alwéér naar het zuiden van Europa vliegen…. (dat zou best kunnen hoor… maar ik neem liever nog wat Verstandige Financiële Besluiten aangezien er nog zo ongeveer niks in de pijplijn zit, en we van deze éne opdracht niet het hele jaar kunnen leven…).

Dus we gaan iets lowbudgets doen, met de Sunnybus. Vanwege mijn blessure zit een weekje klimmen, wat meestal op het programma stond, er niet in. Dat is jammer maar het opent ook weer hele andere mogelijkheden. Dus we gaan lekker touren. Een natuurkampeerterrein rondje in Nederland. Of misschien wel dat rondje Groningen, waar ik al meer dan een jaar over nadenk. Misschien naar Oost België, want als de mensen om je heen een andere taal spreken dan voelt het toch meer als vakantie (vind ik dan…). Misschien…misschien….

 

En toen vond ik opeens deze site

Hmmmm ik denk dat ik eruit ben…! En dan nu de komende weken de ideale route vinden en op zoek naar bezienswaardigheden. Ik sta open voor Deense tips!

 

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in roadtrip, SunnyBus. Bookmark de permalink .

11 reacties op Voorjaar in…..

  1. Ivy zegt:

    Heerlijk land, Denemarken.
    Wij zijn er 2 jaar geleden ook geweest met een gehuurde camper, op weg naar Zweden en Noorwegen. Zijn toen een paar dagen op een stadscamping nabij/in Odense geweest. Erg prettig daar. Je kunt in Denemarken bovendien goed fietsen.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat erg leuk is in Denemarken is dat je op sommige plaatsen met de auto of camper op het strand kunt komen. Wij zijn enkele keren in Römö met onze camper op het strand geweest. Römö is een (schier) eiland in het zuiden van Denemarken, erg mooi en breed strand bij de hoofdplaats Lakolk en dan vanuit je eigen busje lekker “strand” picknicken. Er is ook een camping bij, maar die is niet goedkoop. Denemarken is qua campings in het algemeen niet goedkoop, je kunt kort staan met een camper tegen speciale prijs meestal van 20.00 tot 8.00. In Duitsland stikt het wel van de goedkope en/of gratis camper plekken. Wij reizen veel in Duitsland vanwege de goedkope plekken, met af en toe uitstapje naar Denemarken.

    Liked by 1 persoon

    • mariimma zegt:

      Oh wow dat klinkt leuk!

      Ik had al gezien dat je in Denemarken als in Frankrijk mag parkeren en overnachten, zo lang je geen tafel en stoelen etc. uitstalt. Dus we hoeven niet iedere dag op een camping, dat scheelt.

      Zo doe ik dat in Frankrijk ook: afwisselen tussen parkeren op een leuk pleintje en een dag camping (met douchen)…

      Like

  3. Lis zegt:

    oh wauw! denemarken staat bij ons ook op de shortlist voor komende zomervakantie, en ik ben Echt Heel Blij met je linkje 😀
    ik zie je daar! 😜

    Liked by 1 persoon

  4. Nienke zegt:

    Denemarken is prachtig en Logballe camping in Stouby is geweldig.
    Houd je er wel rekening mee dat veel campings zo vroeg in het jaar waarschijnlijk nog gesloten zijn. Wens je een hele fijne week toe.

    Liked by 1 persoon

  5. Nicol zegt:

    Hoi, ken je de site http://www.campercontact.nl ?
    Wij zoeken daar altijd onze sta plekken uit, allerlei info en ervaringen staan er meestal bij.
    Succes

    Like

    • mariimma zegt:

      Ja ken ik. En de app van NKC ook. Maar de meeste camperaars zijn 65+ en hebben een ander type camper en andere wensen dan wij dus naar die ervaringen kijk ik niet zo vaak.

      Ik sta liever op een pleintje bij een speeltuintje dan op een camperplaats met een hoog PCHooftcamper gehalte ;-).

      Like

  6. Lonneke zegt:

    Wij zijn al 3x naar Denemarken geweest, maar ik vrees dat ik niet veel tips voor je heb!
    Wij komen namelijk niet verder dan Legoland… 😉
    Ik wil ook nog eens gaan touren door Denemarken, als de kinderen ouder zijn én we heel lang kunnen gaan. Nu blijft het iedere keer bij een weekje en die spenderen we toch het liefst in Legoland 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.