Zelf doen

Nadat ik in 2003 startte als zelfstandige, groeide mijn bedrijf voorspoedig. De omzet in het eerste jaar was zo om en nabij de 50.000 euro en na een half jaar nam ik mijn eerste personeelslid aan.

Drie jar later was mijn omzet bijna vertienvoudigd. Ik had een team van mensen. Geen idee meer hoeveel…..

Vorig jaar rond deze tijd had ik nog één medewerkster. Zij heeft met een onderbreking van een jaar in het buitenland, een jaar of vijf bij me gewerkt: tijdens haar studie en in het eerste jaar erna.
In goed overleg had ze een min-max contract met flexibiliteit naar beide kanten. Voor mij ideaal, voor haar ook. Soms werkte ze een week niet maar kreeg ze toch een x aantal uren betaald en soms kon ze een paar weken veel uren maken.

Nu heb ik dus niemand meer en dat is soms een behoorlijke uitdaging. Er zijn meer logeerafspraakjes voor Zonne en onlangs moest ik plotsklaps zelf aan de slag met locatie-observaties en straatinterviews en ging ze zelfs mee. In de Sunnybus. Met puzzels en muziekjes en lekkere dingen.
Sindsdien wil ze iedere dag “mee naar mijn werk” natuurlijk….

Anyway. Vandaag had ik weer typisch zo’n klusje dat ik sinds 2003 altijd wel door een werknemer liet doen: er moest “even” op-en-neer worden gereden naar de Randstad voor het wegbrengen en ophalen van materialen. Die niet via de post konden in verband met moeilijk vervangbaar.

En ik ging zelf.

En dat was best leuk. Lekker een muziekje aan, podcast luisteren en van mooie uitzichten genieten. Even een taartje eten met mijn uitzendkrachten die deze weken voor mij op locatie werken en vertellen hoe blij ik met ze ben. En weer terug de snelweg op voor een heerlijk ritje bij zonsondergang.

Ja. ZZP zonder stress. Dat had ik in 2003 al moeten weten…….!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, ontstressen, werk, zzp. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zelf doen

  1. Nans zegt:

    Wat leuk dat je zo geniet van je kleinschaligheid (als ik het zo mag noemen). Ik hou al jaren dit verhaal tegen de man. Soms lijkt het te beklijven 🙂

    Like

  2. Maar is de uitdrukking dan waar, dat als je een hekel aan iemand hebt je hem veel personeel toewenst? Vind je het fijn om weer alles in eigen hand te hebben?

    Like

    • mariimma zegt:

      Nou alles in de hand…. haha…. dat lukt nooit…!

      Maar wel heel fijn om zo af en toe “simpele klussen” te doen en niet de druk van alleen maar “de moeilijke dingen” en “meermeermeer”.

      Like

Reacties zijn gesloten.