Een kantoor aan huis

Ik ruimde eindelijk de zooi in mijn kelder op. Dat was namelijk typisch zo’n ruimte die ik kon negeren omdat ik de ruimte niet echt nodig heb. Hij slibde dicht met spullen die ik even snel kwijt wilde. Waar ik niet tegenaan wilde kijken. Het werd een echte puinhoop toen ik afgelopen zomer mijn gehuurde kantoor uitruimde, want ondanks dat ik toen meerdere malen met doodgoede spullen naar de milieustraat reed en bovendien een meneer langskwam die ‘voor gratis” een hele aanhangwagen vol met tafels, stoelen, kasten en inventaris ophaalde, had ik ik nog steeds veel zooi. Die ik opsloeg in de kelder, kijk maar…..

Eén van mijn voornemens / doelen voor januari was om deze zooi eens op te ruimen en afgelopen dinsdag begon ik ermee. Ik sorteerde alles uit en vervolgens bracht ik 80 kilo spullen naar de milieustraat.

En… zo ziet het er nu uit!!

wp-1485685677523.jpg

De achterkant van mijn huis…. Als je tussen de notenboom en het bankje door loopt kom je bij de buitentrap naar de kelder

wp-1485682211307.jpg

Zo kijk je om het hoekje, een ietwat overwoekerde buitentrap. Boven de ramen van de huiskamer. Eronder de deuren naar de kelder. Daar zie je nog zooi, deze foto maakte ik namelijk tijdens het opruimen….

wp-1485684786572.jpg

Mijn kantoor aan huis. Die cartridges blijven voorlopig nog even op de kasten staan, daar rechts. Links nog twee bierkratjes die ingeleverd moeten worden in de supermarkt, komende week.

wp-1485684798168.jpg

Mijn nieuwe werkplek! Nu alleen nog een telefoonverbinding en internet fixen….

wp-1485684803076.jpg

De kelder is in het diepste gedeelte twee meter 20 hoog (ietwat aan de lage kant, dus). Het gedeelte dat leidt naar de binnentrap, rechts op deze foto; is nog wat minder hoog (zie je het opstapje?) en kent weinig daglicht. Helemaal links op de foto een doos met lege klappers. Die kunnen naar de zolder of weg, daar moet ik nog even over nadenken.

wp-1485684847885.jpg

Uitzicht op de muur aan de voorkant van het huis. De diepvries rechts in het hoekje. Links bij de kapstok een aantal lijsten en schilderijen die ik nog wil ophangen. De blauwe tafel staat nog vol met spullen die ik op m.arktplaats wil zetten of ga weggeven.

wp-1485684860111.jpg

De “zgan” planken en werkloze koffiezet-apparaten, spullen die ik wil weggeven of verkopen, mooi overzichtelijk opgesteld op de blauwe tafel. Met het opruimen van deze spullen kan ik de komende weken mooi aan de slag. Het is namelijk lekker overzichtelijk, zo…

Ik ben er blij mee!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Ontrommelen, opruimen, voornemens, werk, wonen, zzp. Bookmark de permalink .

18 reacties op Een kantoor aan huis

  1. Mom4life zegt:

    Ziet er heel goed uit!

    Liked by 1 persoon

  2. villablabla zegt:

    Je hebt veel verricht en het resultaat mag er zijn. Het lijkt me heerlijk om zo’n zalig ruime kelder/kantoor te hebben.

    Liked by 1 persoon

  3. Mieke zegt:

    Geweldig, wat is dat mooi, netjes en functioneel geworden! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent, heerlijk zo’n werkplek thuis! Hoop werk heb je verricht. Straks in het voorjaar nog eens de trap “klimop-vrij” maken, dan heb je een nette ingang ook nog 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Ivy zegt:

    Heerlijke kantoorruimte. Misschien deels niet al te veel daglicht, maar zomers kunnen de tuindeuren wel lekker open.

    Liked by 1 persoon

  5. Een flinke klus, maar wat heb je nu een mooie werkplek!

    Liked by 1 persoon

  6. Lis zegt:

    doe die klappers weg! 👍

    Like

  7. Wat een luxe kelder zeg. Daar is toch ook een chique woord voor? Souterain ofzo… Gaaf, lekker kantoor aan huis.

    Liked by 1 persoon

  8. Christina zegt:

    Wat een fijne werkplek heb je ervan gemaakt!
    Leuk huis heb je, en zo’n kelder lijkt me superfijn.
    Ook lekker als je even niet met werk bezig wilt zijn, dan kun je gewoon naar boven, zonder dat je helemaal tussen werkdingen zit. Internet en telefoon is wel een must voor je werk, lijkt me. Maar dat komt vast goed.

    Liked by 1 persoon

  9. Gewoon Vlijtig zegt:

    Dat heb je erg snel en mooi voor elkaar. Heel mooi.

    Liked by 1 persoon

  10. Nienke zegt:

    Wat een prachtige ruimte ondank dat er misschien niet veel daglicht is. Ik zou de cv tegen de achterwand verplaatsen en er een toiletruimte maken en op de plaats van de vriezer een klein keukenblok plaatsen.

    Liked by 1 persoon

  11. Mel zegt:

    Wat een metamorfose! Dat wordt een heel fijne werkplek!!

    Liked by 1 persoon

  12. Mathilde zegt:

    Wow wat een prachtige ruimte. Een daglichtlamp lijkt me prettig, en spiegels die het buitenlicht verder verspreiden.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.