De taak van de maand….

….. dat is: mijn kelder opruimen. Sinds ik mijn kantoor uitruimde is die kelder één grote zooi en daar wil ik vanaf.

Kijk maar:

image

Drie beeldschermen op een rij. Een gammel poppenhuis dat ik Ooit Eens Zou Opknappen Want Leuk Voor Zonne. En twee kattenbakken plus twee kattenmanden. Terwijl ik besloten heb om het voortaan bij één poes tegelijkertijd te houden, aangezien poezen solitaire dieren zijn die het liefst hun huis met alleen mensen delen, niet met andere poezen.

image

Het broodrooster en koffiezetapparaat dat ik op mijn werk gebruikte. En nog een koffiezetapparaat. Een inbindmachine en een snijmachine. Een printer die al 11 jaar niet gebruikt is. Een werkloze broodbakmachine en dito geluidsbox plus vuilnisbakje. Tig lege klappers. Nóg een koffiezetapparaat. Yep ik heb er drie en gebruik een percolator.

image

Een wipstoeltje dat via Marktp1aats geen interesse wist te wekken. Voor 20 jaar zakelijke enveloppen. Printpapier. Cartridges.  Verhuisdozen met onbestemde zooi: theedoosjes, kopjes, borden, bestek, theedoeken, tig telefoons, schrijfblokken, pennen, notitieblokjes, linialen, inbindmateriaal.

Het is één grote zooi.
Vandaag ging ik aan de slag. Ik zette de wekker op 2 uur en sorteerde alles in “milieustraat”, “herbruikbaar maar niet door mij”, “vanaf nu gaan gebruiken”, en “moet bewaren zoals administratie van de afgelopen 5 jaar” en “dit bewaar ik tot  ik het over een jaar alsnog weg gooi”.

De laatste stapel is voor de zolder. Die ga ik over een paar maanden opruimen, dan kan die stapel waar ik geen afscheid van kan nemen alsnog weg. Soms gaat afscheid in etappes, immers….

De stapel “herbruik maar niet door mij” gaat op Marktp1aats en als het over twee maanden niet verkocht is, alsnog weg.

Tja na twee uur waren de meeste doosjes leeg, maar de milieustraat was inmiddels dicht. Ik ga komende donderdag dus weer lekker verder. En volgende week rond ik het af.

Wie weet ziet u dan de “after-foto’s”….

En ja. Er komt óók een fijne werkplek!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Ontrommelen, opruimen, voornemens, wonen. Bookmark de permalink .

11 reacties op De taak van de maand….

  1. Mel zegt:

    Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd 🙂 maar dat gaat inderdaad vaak in etappes. Ik kijk uit naar de na foto’s!

    Liked by 1 persoon

  2. Niets zo lekker als een keer flink opruimen. Ik heb de zolder een aantal jaren terug ook onder handen genomen en op een gegeven moment was het gewoon jammer toen het klaar was. 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Nans zegt:

    Goeie actie zeg! En jaaa na-foto’s! Wie weet inspireert het me nog om de garage aan te pakken…

    Liked by 1 persoon

  4. viamanzoni zegt:

    Mooie ruimte !

    Liked by 1 persoon

  5. Mammalien zegt:

    Ah, lekker ruimen. Dat gaat een hele mooi ruimte worden straks!

    Liked by 1 persoon

  6. liesbet zegt:

    Zo’n grote en propere kelder…… Hebben jullie een belétagewoning ?

    Liked by 1 persoon

  7. Gewoon Vlijtig zegt:

    Haha, precies zo een zelfde blog heb ik vandaag erop gezet. Heerlijk dat opruimen.

    Like

  8. Wat ben je goed bezig. En waar gaat dat intrigerende trappetje buiten naar toe?

    En wat ga je met de vrijgekomen ruimte doen?

    Liked by 1 persoon

  9. Pingback: Een kantoor aan huis | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

