Hallo daglicht!

Voor trouwe lezers van dit blog zal het geen verrassing zijn: ieder jaar na kerst heb ik een daglicht-tik. Een app – die ik jaarlijks download op mijn telefoon en ook weer verwijder, rondstreeks april – vertelt me dagelijks hoeveel daglicht we erbij krijgen. Vandaag is dat twee minuten en 45 seconden meer dan gisteren: de zon komt op om 8.31 uur en gaat onder om 17:03 uur. Maar al om 7.53 uur ’s morgens begint het licht te worden en pas om 17.41 uur is het pikkedonker.

Dat merken we!

Vanmorgen waren we de beenwarmers van Zonne kwijt, waardoor we ietwat te laat op vertrokken richting school. Gehaast is nooit leuk natuurlijk, maar het voordeel was dan wel weer dat het gewoon al soort van licht was toen we vertrokken.

Ik word daar blij van!

En dan is het ook nog eens echt strakblauw zonnig weer… of… nou ja…. bijna strak….

image

Het is de hoogste tijd om de was en rondslingerende kleren op te ruimen. En daarna…? Lekker de tuin in….!

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, genieten, positiviteit. Bookmark de permalink .

6 reacties op Hallo daglicht!

  1. Amandjuh88 zegt:

    Het viel ons gister ook al op. Om 5 uur deden we pas de verlichting aan in de woonkamer. Heerlijk!

    Liked by 1 persoon

  2. villablabla zegt:

    Ik word daar ook blij van 🙂

    Like

  3. Mammalien zegt:

    Ik word er ook blij van, meer licht. En zeker als het dn ook zo mooi helder wit en zonnig is als vandaag!

    Like

  4. Ik merk het inderdaad elke ochtend op de fiets en s’avonds na het eten met de hond uitlaten.
    Heerlijk vindt ik het, alsof we weer meer dag krijgen.

    Liked by 1 persoon

  5. Toen ik vanmiddag begon aan het eten hoefde ik voor het eerst in lange tijd geen lamp aan te doen in de keuekn. Het was gewoon nog licht. Bovendien was er ook een heerlijk zonnetje, heb weer voldoende zonnestralen opgepikt.

    Liked by 1 persoon

  6. Nans zegt:

    Ik ben ook altijd blij in januari. Lekker een gewone maand zonder gedoe en nog meer licht ook. Dat zonnetje van deze week is daarbij wel echt een bonus!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.