Hoera, restjesdag!!!

Na een fijne vakantietijd – maar dat had u al begrepen – begon voor mij vandaag weer een gewone werkweek.

Deze dag stond in het teken van het opleveren van een project. Altijd een beetje spannend, heel intensief en dus ook vermoeiend, maar met als resultaat bijna altijd een geïnspireerde en tevreden opdrachtgever. Vandaag was dat zéker het geval en dat was fijn. Dat ik vervolgens de afsluitende factuur mag sturen is dan natuurlijk ook nog mooi meegenomen… kan ik ook weer wat rekeningen betalen….

Ik ga eigenlijk altijd fysiek naar mijn opdrachtgever toe als afsluiting van een opdracht. Mijn rol is dan gespreksleider van een brainstorm plus externe adviseur, terwijl ik de resultaten van mijn werk aan ze voorleg in een powerpointpresentatie. Dat is behoorlijk pittig, en nu ik het zo opschrijf begrijp ik ook waarom. Ook vandaag weer: zes mensen die allemaal behoorlijk wat kunnen, veel verantwoordelijkheden hebben en dus ook van mij wel wat deskundigheid verwachten. Ik vind dat leuk, maar na afloop van zo’n sessie ben ik wel behoorlijk gaar.

Thuis aangekomen lagen er nog wat andere (werk-)taken te wachten en vervolgens was het alweer tijd om Zonne van de BSO op te gaan halen.

Bijna had ik al besloten om vervolgens even samen naar de frietjeswinkel te gaan. Moe, immers. En helaas geen huisvrouw die de thuisboel even op rolletjes laat lopen en met een fijn gedekte tafel en heerlijke driegangenmaaltijd mij een kus geeft, mijn schouders masseert en me vraagt hoe mijn dag was, schat.
Eventuele sollicitanten voor deze rol (bij voorkeur een leuke van het mannelijke geslacht) mogen zich melden.

Maar… hiep hoi, we hebben nog restjes in de koelkast!! En pitabroodjes op voorraad (yep… kant en klaar gekocht maar mocht de sollicitant verse willen en kunnen maken dan is dat een pré!).

Dus vanavond maakte ik binnen vijf minuten een heerlijk opgewarmde maaltijd klaar. Risotto, macaroni, worteltjes, een paar noten, wat rauwe paprika-frietjes, pita-broodjes.

Eigenlijk net tapas maar in ieder geval een prima schijf van vijf van de working mama!

 

Tussenstand van de maandvoornemens:

Het nieuwe ochtend ritueel:
Op tijd naar bed: Ja hoor!
Broodtrommeltje: Ook. Met lekkere knabbelworteltjes en een lekker kaasje erbij. Ik zet ’s avonds overigens ook al de koffie klaar voor de volgende ochtend. Daar hoeft alleen maar het gas voor worden aangestoken.
Yoga in de ochtend: Niet gedaan. Ik heb ’t vanmiddag dus gedaan. Het is best lastig om dit echt goed in te plannen, merk ik… moet ik daar nou echt eerder voor mij warme nestje uit stappen? Hmmm….

Social Media dieet: De halve dag op stap, dus geen probleem om niet aan die phone te hangen. Maar de andere halve dag? Hmmmm…. jeetje wat is dit een hardnekkige gewoonte, zeg!
Gestructureerder werken: Ik geef mezelf een zes en een half. Vanwege die social media inderdaad.
Meer thee drinken: Genoeg. Dit voornemen levert voor mij geen enkel probleem op. En nu maar hopen dat ik er over een week of wat inéne tien jaar jonger uitzie natuurlijk..!

Daglicht: 1 minuut en 54 seconden erbij, vandaag.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, eten, singlemum, werk, zzp. Bookmark de permalink .

2 reacties op Hoera, restjesdag!!!

  1. Marjolein. zegt:

    Dank je wel voor de daglicht opmerking! Mijn werkdag opstaan is om 0530. Moeilijk in de winter…

    Like

  2. Klinkt als een prima maaltijd. Goed gedaan!

    En ik herken dat het moeilijk kan zijn je bed uit te komen voor sporten… Heb je je yoga spullen al klaarliggen om de drempel zo laag mogelijk te maken?

    Ik moet mezelf echt dwingen vooral niet na te denken, anders ga ik ook niet hardlopen. Het is vooral een kwestie van doen.

    Like

Reacties zijn gesloten.