De Spaanse kosten

Afgerond €1.225 kostte onze week in Málaga: de kosten voor de tickets, het appartementje en de cash opnames ter plekke, waarvan we eigenlijk gewoon gedurende zes dagen driemaal per dag ontbeten, lunchten en een avondmaaltijd aten. En af en toe nog een koffie met churro’s erbij.
Plus wat kleine bedragen aan entree en “voor de arme mensen mama”.

Tja dik twaalfhonderd euro, dat is een heel bedrag. Ik had het geld kunnen gebruiken voor een aflossing van de hypotheekschuld of iets anders Verstandigs.
Maar, weet je, ik ben verstandig genoeg. Ik loste in dezelfde periode nog effe €5.000 af van de aflossingsvrije hypotheek. In het kader van “we leven óók gewoon nu” was deze geweldige week het zéker waard. Echt.

Maar… toch… had ik kunnen besparen?

Op eten en drinken nauwelijks, denk ik. Want zó gek hebben we het niet gedaan… Een tapas heb ik in Málaga al voor één euro en een ontbijtje kost een euro of zes. Daar aten we dan samen van met een extra sinaasappelsap en een extra broodje of zo.
Als ik iets brutaler was geweest of wat beter was geweest in Spaans, had ik wat gemakkelijker kunnen bestellen en daar had ik ook geld mee kunnen besparen…. Maar… hee…. beetje avontuur kan geen kwaad….

Had ik kunnen besparen op de tickets? Waarschijnlijk wel. Want hoewel dit al een aanbieding was, zie ik af en toe toch nog veel betere prijzen voorbij komen. Bovendien boekte ik pas een weekje tevoren. Als ik nou gewoon wat eerder die éne app had aangezet die me automatisch goedkope tickets toemailt, dan was er wellicht een ander, goedkoper, alternatief geweest.

Op de kosten van het appartementje? Waarschijnlijk wel. Ik heb echter best lang gezocht tot ik dit appartementje vond. Het is mijn eerste ervaring met airbnb en ik heb eerlijk gezegd ook gewoon amper ervaring met het boeken van een plek om te slapen: ik ben een kampeerder…

Een volgende keer wil ik best eens overwegen om een kamer te huren in plaats van een “heel appartement” (dat overigens maar 30 vierkante meter groot was…). Het probleem zit ‘em echter vooral in de avonden: kan ik dan gewoon een beetje relaxed zitten lezen of laptoppen terwijl Zonne in dezelfde ruimte aan het slapen is?

Ik denk het wel. Dat kan ze in de Sunnybus immers ook. Dus dat gaan we de volgende keer proberen….

Waar ik overigens wél echt op had kunnen besparen, is die kleding die ik nog effe kocht in Málaga. Een geweldig leuke zomerjas voor mezelf (van die aankoop heb ik geen spijt!) was nog tot daarentoe. Maar die leuke kekke laarsjes… hm… had ik niet al vijf paar enkellaarsjes?

En Zonne kreeg én een nieuwe (maar wel hele leuke……) jas plùs een broek. Met sterren. En nieuwe schoenen die ze gewoon eigenlijk niet nodig had gehad als ik iets langer had nagedacht over het inpakken. Het tasje met haar favo prinsessen erop kostte niet de hoofdprijs, maar was natuurlijk al helemáál flauwekul…

In totaal was de schade, voor ons tweetjes, 292 euro… ahemmmm…. en met die uitgave overschreed ik het totaalbedrag dat ik voor kleding had ingepland, voor het jaar 2016.

Maar daarover een andere keer meer!

Tussenstand van de maandvoornemens:

Het nieuwe ochtend ritueel:

Op tijd naar bed: check. Broodtrommeltje: niet van toepassing. Yoga in de ochtend: uhmmm….

Social Media dieet:

Dat ging vandaag redelijk goed. Redelijk he? Niet goed dus.

Gestructureerder werken:

Ik deed gisteravond al wat ik vandaag had moeten doen dus vandaag werd niet gewerkt.

Meer thee drinken:

5 and counting.

Daglicht: vandaag ging de zon 1 minuut eerder op en 2 minuten later onder.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld, stedentrip, vakantie. Bookmark de permalink .

11 reacties op De Spaanse kosten

  1. Wendelien zegt:

    Dan moet je nu maar tegen Zonne zeggen dat ze niet meer mag groeien dit jaar…… 😉
    Wat je zegt: je leeft nu, en je hebt genoten van de vakantie en de tijd met Zonne. Klaar. Blij mee zijn en niet meer dan dat. Geld is goed besteed.

    Liked by 1 persoon

  2. Gerlinde zegt:

    De dinsdag zes weken voor vertrek zouden ze het goedkoopste zijn de tickets, zeggeze? Jullie hebben een zalige tijd gehad daar. En nu je het gedaan hebt is het voor de volgende keer vast ook makkelijker om iets kleiners of goedkopers te zoeken dan wanneer je je vooraf hiervoor in zes bochten had gewrongen 🙂
    Hier zijn er al 25 minuten bij. Toch heb ik ook in Nederland zo rond half januari het idee dat de dagen alweer echt langer worden. Langer dan drie minuten. Ook gek 😀

    Liked by 1 persoon

    • mariimma zegt:

      Ik heb er ook écht geen spijt van!

      Hoeveel minuten komen er daar per dag bij?

      Like

      • Gerlinde zegt:

        Van 21 tot 25 december 0 minuten, nu 3 minuten per dag, na 19 januari 4….
        Halverwege Noorwegen zijn er al 35 minuten bij, en is het 4,5 uur licht. Helemaal bovenin Noorwegen is het nog mørketid, de donkere tijd waarin de zon niet op gaat. Daar gaat de zon op 9 januari nog niet op en op 10 januari is het opeens 43 minuten langer licht dan de dag ervoor. De dag erna 1 uur en 14 minuten. Op 22 januari al bijna 4 uur licht.
        (ik dacht ik zoek het even op, het is zo wonderlijk eigenlijk)

        Like

      • mariimma zegt:

        Wow je bent net zo neurotisch in minuten tellen als ik!
        😀😁😂

        Like

      • Gerlinde zegt:

        Ja 😀 En nu staat op de weersite ook de tijd die erbij of eraf is sinds de laatste zonnewende erop. Van 11:56 uur minder dag naar vandaag alweer 28 minuten meer dag. Leuk is dat 😀

        Liked by 1 persoon

  3. Lis zegt:

    Ik heb op 29 dec gauw wat kleding besteld omdat we voor 2016 toch al boven budget zaten en ik dan 2017 niet meteen verpruts 😇
    Fijn te lezen dat jullie genoten hebben! En die hypotheek komt zo ook wel op tijd afgelost…

    Like

  4. Weet je soms is t ook gewoon heerlijk om niet op de centen te letten en zomaar iets te kopen terwijl jullie het niet nodig hadden.
    Zo lijken de enkellaarsjes misschien overbodig óf ze herinneren je elke keer dat je ze draagt aan een heerlijke vakantie 😉

    Liked by 1 persoon

  5. propriis zegt:

    Ik zou niet eens willen nadenken over wat ik voor verstandigs kon doen met het geld. Je hebt genoten met je kleine meisje en dat zijn onbetaalbare herinneringen. Als ik ouder word wil ik met een grote glimlach terugdenken aan de avonturen en niet met een grote glimlach naar mn saldo-overzicht kijken zonder ooit iets te beleven.

    En het gaat dus ook goed met je voornemens. Good busy!

    Wat nog weleens helpt bij het zoeken van reizen is af en toe je cookies verwijderen. Hij ‘onthoudt’ waar je naar kijkt en zo gaan de prijzen omhoog.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.