Mooie herinneringen

Ik las het op het blog van project lonica en het deed me denken aan afleveringen van “The Nanny”: het opschrijven en bewaren van mooie herinneringen. De mooiste herinnering van de dag. Stop het in een potje en lees het nog eens door. Aan het einde van het jaar, bijvoorbeeld.

Kijk. Dat vind ik nou eens een leuk idee. Geen enge challenge die ver van je normale leefwijze af staat. Geen stappenplan. Maar gewoon, mooie herinneringen opschrijven… 

Nou doe ik dat al wel op dit blog. Zéker mijn brieven aan Zonne zijn vooral bedoeld om vast te leggen hoe mooi het leven is. Door erover te schrijven beleef ik het gewoon weer opnieuw. En door het weer eens terug te lezen blijven de mooie herinneringen levend.

Maar die wat kleinere momentjes die het leven zo ontzettend de moeite waard maken. Die zakken soms weg in het niet. Ze smelten en vervagen als sneeuwvlokken die je probeert te vangen op je hand….

Zo’n happiness jar is dan natuurlijk heel leuk, maar papiertjes vol schrijven is eigenlijk gewoon niks voor mij. Ik ben immers zo’n type die ergens een pot met pennen heeft staan waarvan de helft het niet doet. En de andere helft slingert rond in laatjes en op andere plekken. Tegen de tijd dat ik dan een lekker schrijvende pen gevonden heb, is de zin wel weer over. Ik ben dus van het digitale bewaren: geen rondslingerende agenda’s, “bullet journals” of potten en briefjes voor mij.

Yep. Opruimen moet ik zeker weer eens gaan doen, dit jaar…… … .. . ….. …. . …… …..

Anyway. Herinneringen dus.

Daar heb ik een nieuwe pagina voor aangemaakt want het is gewoon een ontzettend leuk idee.

 

Tussenstand van de maandvoornemens:

Het nieuwe ochtend ritueel:

Op tijd naar bed: check. Broodtrommeltje: yep. Yoga in de ochtend: gisteren én vandaag.

Social Media dieet:

Dat ging een stuk beter na het grote falen van gisteren. En eergisteren. Overdag alles bijmekaar een uurtje blogs, FB etc bekeken. Voor een werkdag waarin ik eigenlijk gewoon geen lunchbreak heb, of eens even klets met een collega (geen collega’s immers: ik werk alleen), vind ik dat prima.

Gestructureerder werken:

Het duurde even voordat ik op gang kwam: er moest nog yoga gedaan worden en ik wilde nog even een theetje zetten.
En toch maar even wat blogs checken, nu ik toch achter de computer zat… Dat begint dan met werkgerelateerde nieuwtjes en het eindigt met gezellige blogs… maar hey de Belastingdienst mag weliswaar mijn uren controleren, maar heeft gelukkig niets te zeggen over hoe zinvol bepaalde uren zijn. Ikzelf weet weliswaar dat mijn “social media uren” voor driekwart “verloren tijd” ofwel pauze is, maar de BD niet. En zoals u in mijn planning hieronder ziet, kom ik tóch wel aan mijn uren….

Toen het eenmaal lukte om te beginnen, was het voor vandaag ook niet zo heel moeilijk om gewoon lekker aan de slag te blijven, aangezien ik gewoon een deadline heb. Dat rapport moest af en die powerpoint ook. Maandag ga ik op stap om het rapport op te leveren en de powerpoint te geven, immers. Vanavond doe ik een laatste spellingscontrole. Dus dat uurtje social media haal ik heus nog wel in. Echt waar…

naamloos

Kijk… zo ziet mijn urenadministratie eruit…: met ingeplande uren én hoe lang ik er werkelijk over gedaan heb om bepaalde taken uit te voeren…. 

Meer thee drinken:

Vier koppen overdag, vanavond nog twee erbij. Plus nog een koffie. Die had ik nodig, tijdens de vier-uur-dip.

Mooiste moment van de dag:

 

Daglicht: vandaag gaat de zon weer een minuut later onder. En morgen komt ‘ie een minuut eerder op!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, positiviteit, voornemens en doelen, werk, zzp. Bookmark de permalink .

3 reacties op Mooie herinneringen

  1. Mathilde zegt:

    Ik werd er koud van, en zit nog te rillen.

    Ik ben zeker nit van de goede voornemens op 1 januari, dan is het zo donker en triest en koud en bah. Ik doe dat liever per 1 februari, het begin van het aloude voor-jaar, dan krijg ik zin in licht en lucht en beweging en buiten en slaatjes en schoon en gezondheid.

    Dat uren schrijven lukt me dus echt niet, al helemaal niet per kwartier. Petje af.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Een pot herinneringen. | Mariimma

Reacties zijn gesloten.