Wat ik meeneem uit Málaga….

  • Soms is het gewoon wél de moeite waard om geld uit te geven. Voor iets wat echt leuk is. Een wintertrip naar de zon, bijvoorbeeld. Volgende week reken ik overigens uit wat de schade was….
  • Reizen is accepteren, los laten en improviseren.
  • Vijf dagen is prima voor een stedentrip met een klein kind erbij. Twee dagen was zéker te weinig geweest. Drie of vier dagen had ook gekund. Ik vond het echter heel erg fijn om op mijn gemakkie alle toeristische bezienswaardigheden te zien (dat wil ik tóch…) en ook nog gewoon wat te kunnen slenteren en hangen.
  • Je hoeft niet allesalles van een stad te zien om die stad te beleven. Veel rondhangen op pleintjes is wat mij betreft echt een “must”.

  • Eten bestellen en geen idee hebben wat alles is, is een avontuur an sich en pakt niet altijd goed uit. Wat prima is. Reizen is accepteren, loslaten en improviseren, immers.
  • Wij Nederlanders zouden meer op straat kunnen leven als het weer zich daarvoor leent. Dat is iets anders dan alleen maar op een terrasje biertjes drinken.
  • Je bent nooit te oud om te dansen en te zingen. Ook niet op straat, als andere mensen kijken.
  • Muziek verrijkt de wereld.
  • Meisjes van vijf jaar oud lusten eigenlijk gewoon alles wanneer ze in een andere omgeving zijn.
  • Het Nederlandse klimaat is ook niet alles. En dat is een understatement.
  • Ik moet nooit meer op vakantie gaan zonder haakwerk.
  • Gewoon alle arme mensen een centje geven. Want wij hebben centjes genoeg.  Les van een kleuterkind.
  • Misschien wil ik wel op Spaanse les. En flamenco dansen. Maar dat zal wel een gril zijn. Dus daar ga ik de komende weken over nadenken: “Wil ik dat nog steeds?”
  • Het is écht niet nodig om “eten en drinken in huis” te hebben. Voor mij is dat way out of my comfort zone omdat ik immers altijd kampeer. Maar… ik heb ’t overleefd….
  • Een kleine uitzondering op niets te eten in huis hebben: brood, zout olie en azijn. Dat ontdekte ik deze week: zout, olie en azijn was al in het appartementje aanwezig. Brood met olie en azijn en een beetje zout is dus heerlijk. Balsamico azijn hé? De beste azijn….
  • Lachen. Lachen is fijn. En als je lacht krijg je heel veel lieve reacties terug.
  • We hoeven niet te shoppen. We hebben al genoeg. Wederom een wijze les van een vijrfjarige…
  • Gewoon eens zitten. Op een bankje op een pleintje. Een boek lezen. Haken (als ik een haakwerkje had…..). De dag aan je voorbij laten gaan. Zonder internet, zonder beeldschermen, zonder doel, Zonder haast.
  • Geen idee wat we gegeten hebben. Soms was ’t niet zo lekker en soms was ’t heerlijk. Maar we hadden nooit honger.

Sommige lessen leerde ik van de Malagueños. Andere lessen leerde ik van mijn wijze kind.

Mooiste moment van de dag:

Zonne laat aan een wat barse Duitse meneer, die samen met zijn vrouw naast ons op een bankje zit, haar kleurboek zien. Ze geeft hem een kleurpotlood. Samen kleuren ze vervolgens een tekening in. Ze zijn een dikke twee uur bezig. Het is geen enkel probleem dat ze elkaars taal niet verstaan. Samen kleuren uitzoeken is ook een taal….

image

Tussenstand van de maandvoornemens:

  1. Het nieuwe ochtend ritueel: op tijd naar bed: check. Broodtrommeltje: niet van toepassing. Yoga in de ochtend? Oeps…. Mañana manana?
  2. Social Media dieet: ongeveer een uurtje, vandaag. Te veel vind ik dat, voor tijdens een vakantie., maar ik beperkte mezelf door alleen nu (nu Zonne slaapt) online te gaan en toen ze druk was met de Duitse meneer en haar kleurboek… Dus oké, ik reken het goed.
  3. Niet gewerkt, dus geen structuur.
  4. Naarmate ik meer ontspande, hebben we meer gedronken. Maar nog steeds te weinig. Eerlijk gezegd had ik ook gewoon geen zin om te gaan sjouwen met flesjes water…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, haken, leukedingendoen, ontstressen, positiviteit, stedentrip, vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .

4 reacties op Wat ik meeneem uit Málaga….

  1. greet zegt:

    Spaans is een wereldtaal, en als je in kleinere dorpen komt zijn er echt heel veel mensen die geen Engels kunnen spreken (lang leve google voor het vertalen)
    Ik heb op les gezeten, ik had het best thuis kunnen leren maar ik zag Spaanse les, met een klasje, ook als sociale activiteit. Even uit huis zijn vond ik ook lekker.Zo net na oud en nieuw beginnen veel cursussen weer, dus als je nagedacht hebt even het lokale aanbod checken anders mis je de eerste lessen.

    Like

    • mariimma zegt:

      Ik heb het lokale aanbod al gecheckt inderdaad… de meeste lessen beginnen half februari.
      En ja inderdaad. Wereldtaal…. en sociale activiteit… ik ga er nog eens goed over nadenken, maar je brengt leuke argumenten… 🙂

      Like

  2. San zegt:

    Heerlijk je verhaal over het kleuren van Zonne met de barse meneer!

    Like

  3. Janny zegt:

    Ik geniet heerlijk mee met je verhalen over wat jullie tegenkomen en ervaren in Malaga. Dankjewel!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.