De geniet van het leven lijst: hello 2017!!

Ja beste mensen… daar ben ik van! Van de leuke lijstjes… én van de goede voornemens…!

Dus… voor mij is januari een FAN-TAS-TI-SCHE maand… want… héééél vééél redenen om lekker veel voornemens te maken! In de vorm van lijstjes dus hópla dubbel pret!

Ik werkte zojuist mijn bewust-leven-lijst bij en herdoopte de pagina tot “geniet van het leven lijst“.

Dat zegt genoeg, denk ik…. qua motto voor 2017.

De afgelopen jaren ben ik – voor mijn doen, dan… – best heel verstandig bezig geweest met het zorgen voor een goede financiële toekomst. En na de laatste aflossing (op 30 december) van nog eens 5.000 euro, gaat het wel goed komen met die financiën. Zo loste ik in 2016 een bedrag van 16.500 euro af op de aflossingsvrije hypotheek en stortte ik 7.500 bij in de spaarhypotheek. Ik investeerde dus maarliefst 24.000 in het verkleinen van mijn woonschulden. Als ik dat nog acht jaar volhoud heb ik die bank nooit meer nodig.

Aflossen en spaarzaam leven blijft mijn aandacht houden. Ook blijf ik mijn uitgaven bijhouden zodat ik op tijd kan bijsturen. Nog steeds werk ik met streefbedragen voor alle uitgaven – dat wat ik in 2014 nog budgetten noemde.

In de komende weken zal ik nog regelmatig terugblikken op het afgelopen jaar.

Naast het afbeitelen van stukjes en stukken hypotheekschuld bij de bank, belegde ik €2.720 en ik maakte ook wat winst op de beleggingen die ik deed. Daar kom ik nog wel op terug, deze maand. Net zoals op mijn eerste anderhalf jaar ervaring met crowdfunding.

Maar vandaag is een dag van vooruit denken en plannen maken! Mijn balans gaat dus een standje verder van Verstandig naar Leuk. Gewoon, omdat het kan. Ik wil meer tijd besteden aan de kleine waardevolle zaken, zoals regelmatig een boswandeling maken en de dag beginnen met yoga. Maar ook spannende dingen: eens per maand een weekend kind-vrij door het leven om spannende grotemensendingen te kunnen doen met vriendinnen. Ik wil een keertje gaan schaatsen, deze maand. En ook – later dit jaar – nog eens zo’n toffe citytrip zoals vandaag. En misschien wil ik wel een blind date (hmmm… misschien dan…)…

Wat ik in ieder geval nodig heb om meer uit mijn leven te halen en minder kwijt te raken aan energiezuigers, is dat ik niet meer met computers ga lopen slepen, die vervolgens veel te lang op een onhandige plek in mijn woonkamer in de weg blijven staan, maar gewoon een werkplek inricht in mijn huis. In het souterrain. Ik wil ook efficiënter met mijn tijd omgaan (wat betekent: ’s avonds al wat dingetjes doen in plaats van gehaast in de ochtend en ook: minder tijd kwijt raken aan doelloos rondhoppen op social media).

Omdat ik – behalve de financiën dan… – niet van de lange termijn doelen en voornemens blijk te zijn, ga ik maandelijks opnieuw naar mijn “geniet van het leven lijst” kijken, terugkijken (en mezelf vertellen wat er allemaal wel niet goed gegaan is… babysteps!!) en grote en kleine doelen en voornemens aan de lijst toevoegen.

Ik ben benieuwd wat jij jezelf toewenst, dit jaar!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, ontstressen, opruimen, positiviteit, toekomst, voornemens en doelen. Bookmark de permalink .

Een reactie op De geniet van het leven lijst: hello 2017!!

  1. Gerlinde zegt:

    Veel makkelijker dan doelen voor een jaar. Zo’n jaar heeft ook altijd de neiging om nogal zijn eigen plannen te trekken waar je niets anders aan kan doen dan je eigen plannen op aanpassen. Wens je een prachtig jaar!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.