Reizen is accepteren, loslaten en improviseren

Het positieve van vertraging is dat je, als je dan na een uur (!) wachten weer uit het vliegtuig mag, en als de rijen langzaam oplossen, je gewoon kunt besluiten om in Nederland de warme maaltijd te gebruiken in plaats van dat je rond kinderbedtijd moet improviseren in een voor jou vreemde omgeving.

Meer kon ik even niet bedenken….

Oh ja. Je kunt geld terugvragen. Geloof ik. Hoewel ik me afvraag of “mist” niet gewoon dikke pech is…..

Maar goed. Drie en een half uur later dan gepland vertrokken we. Dat was ná kinderbedtijd, voor alle duidelijkheid. En ook ná de geplande aankomsttijd….

Na wat lichte dwang van mij en een korte dialoog waarin jij me liet weten toch echt meer plaats nodig te hebben om te slapen, ging jij een plekje zoeken…. op de grond…. half onder de stoelen….

Toen ontdekte ik nog veel meer voordelen aan vertraging: je raakt makkelijker in gesprek. Ik bleek een hele leuke buurman te hebben. Hele gesprekken voerden we. Over hoe luxe Cliniclowns eigenlijk zijn bijvoorbeeld, vergeleken met Aleppo. Ik bedoel: zieke ki djes is altijd zielig maar als je het voor het kiezen hebt, dan kunnen ze maar beter in Nederland wonen. Want zelfs Cliniclowns. In Aleppo geeneens een ziekehuis dat heel is….
En over chinese immigranten en de culturele revolutie.
Over dat je zo’n vliegreis minder vanzelfsprekend neemt als je vertraging hebt opgelopen en dat dat eigenlijk wel iets heeft.
Over de angst van terrorisme en dat wij daarom toch maar niet naar Rome gegaan zijn…
Over hoe generaties elkaar opvolgen en sommige waarden van elkaar overnemen en sommige gewoontes juist radikaal doorbreken.

En ondertussen sliep jij een verdieping lager…. kijk maar….

image

En ik leerde dat je vliegen zónder beenruimte ook best overleeft. De schoenen rechts in beeld zijn van de buurman, voor de geïnteresseerde kijker…..

Mijn plan om lowbudget, met trein of bus en een stuk lopend, naar het appartement te gaan had ik al laten varen na het eerste uur wachten.

We namen dus de taxi. En we zagen palmbomen. Heel veel. Ja dat was wel echt het buitenland, zei jij met glinsterende oogjes….. Die taxi kreeg wél een fooi maar zette ons níet bij het bedoelde museum af….. maar ach mevrouwtje het is die calle in en dan links en rechts blah. Vindt u echt wel mevrouw….

En ik…. met mijn geweldige richtingsgevoel (nee écht meestal gaat het goed…!) verdwaalde binnen twee minuten….
En Google Maps had te weinig bereik.
En in Málaga zijn geen straatnaambordjes. Niet waar ik ze wilde, in ieder geval…. En er zijn dus heel veel kerken zonder duidelijke naam. Dus ook aan die plattegrond had ik niks…..

Gelukkig was daar Samuel…. en gelukkig durf ik bést hulp te vragen als ik met een vet stoere maar toch wel heel erg vermoeide en wat angstige kleuter (want smalle steegjes….) na elven ’s avonds door een wildvreemde stad dwaal.

image

Het kwam dus goed. Gelukkig. En nu, een half uurtje later, lig jij te slapen. Middernacht immers. Ook voor mij de hoogste tijd….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in positiviteit, stedentrip, vakantie. Bookmark de permalink .

9 reacties op Reizen is accepteren, loslaten en improviseren

  1. Spaanse taxichauffeurs rijden het liefst direct naar een taxistandplaats. Altijd. Dan ook nog de verkeerde richting uitsturen. Gelukkig heb je WiFi, ook wat waard. Deze week twee dagen geen WiFi in het appartementencomplex in la Carihuela. Met de kerst, niet handig, maar opgelost.
    Veel succes en ik hoop dat je buurt mooi is.

    Like

  2. Reizen is grenzen verkennen en grenzen verleggen. Hoe heerlijk het euforische gevoel als je het weer gefikst heb. En dat grenzeloze vertrouwen van kleine kinderen, mijn Mama kan alles. Alles komt altijd goed.

    Liked by 1 persoon

  3. Nans zegt:

    Wat fijn dat het ook met alle ongmakjes gewoon hardstikke goed ging. En dan blijken kleuters op heel onverwachte momenten juist heel flex te zijn. 🙂

    Fijne vakantie!

    Liked by 1 persoon

  4. Ilse zegt:

    die mist was ook wel echt pech ja. Wat heeft je dochter zich goed gehouden. Ik was waarschijnlijk in tranen uitgebarsten daar in die vreemde stad. Veel plezier.

    Liked by 1 persoon

  5. Zo, dat was geen eenvoudige reis zo te lezen, met flink wat uitdagingen maar ook mooie ontmoetingen! Het lijkt me een bijzondere ervaring!

    Liked by 1 persoon

  6. KruidigMeisje zegt:

    Wat stoer zijn jullie!
    Geen moeilijkheden maken, wel oplossen. Dat gaat heel goed komen met jullie

    Liked by 1 persoon

  7. Pingback: Wat ik meeneem uit Málaga…. | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

