Málaga

Ik ben meteen verliefd.

Dat komt natuurlijk onder andere door het weer…. ik geloof dat we ons morgen maar moeten insmeren….
Met een vestje aan is het goed te doen zonder jas, en soms moest het vestje echt uit wegens te warm….

In Málaga wonen 600.000 mensen, maar het centrum is compact, zo goed als autovrij en heel gezellig.

Vandaag deden we een fietstour. Note to self: de volgende keer éérst een dagje relaxen, bijkomen van de reis, sfeer proeven en onthaasten en de volgende dag pas “een programma”.
Maar goed. Wie kon voorzien dat we net voor middernacht nog zouden ronddwalen in smalle Moorse steegjes, met twee koffers en een veel te lege maag…?

We sliepen een béétje uit want er moest ook nog ergens ontbeten worden en om kwart over tien moesten we “ergens” zijn voor de tour. Na mijn ervaringen van gisteren gingen we dat startpunt van die tour eerst maar eens even zoeken vóórdat we ontbeten. En dan meteen maar effe een stadsplattegrond regelen bij de tourist information. Check.

De tour werd gegeven door een superenthousiaste Belgische jongen die inmiddels alweer drie jaar geleden in Málaga is gaan wonen.

Wat een goed idee was dat van hem….!

Er waren 10 deelnemers: twee echtparen, een gezin van vier en Zonne en ik. Allemaal Nederlanders. We zouden eigenlijk binnen drie uur klaar zijn met de tour, waarna ik de fiets de rest van de dag zou mogen gebruiken. Maar ’t liep een beetje uit. Primaprima.

Tegen de tijd dat de tour klaar was, om een uur of half drie, was Zonne er al wel een tijdje klaar mee. Veel gepraat immers: over de geschiedenis van de stad en de streek, over de huidige situatie, de economie, de politiek, de gewoonten en rituelen en de specialiteiten. Heel interessant, maar niet voor een kind van vijf.
Dus toen de tour afgelopen was, was Zonne aan de beurt en die had inmiddels de speeltuin aan het strand gezien.
Pas toen ik zei dat ik misschien wel ter plekke zou sterven als ik niet wat eten kreeg, kreeg ik haar zo ver om toch ook maar even een restaurantje te checken….
De eerste twee restaurantjes aan het strand waren ramvol en wij tweetjes werden ietwat nogal een beetje genegeerd (of ik begrijp nog niet helemaal hoe het werkt hier, wat ook zeer waarschijnlijk is….). Ik maakte er maar een spelletje van toen we ook bij het tweede eettentje met knorrende maag vertrokken: ook Maria en Jozef werden pas door de derde waard een plek gegeven… (in de stal, maar dat terzijde….).

En inderdaad. Bij het derde eettentje konden we bestellen: frietjes en verse sardines van ’t spit. Heerlijk!

En toen? Toen fietsten we nog wat van links naar rechts en terug. We vonden een supermarktje en ik kocht de meest noodzakelijke basiseetdingen. Koffie, bijvoorbeeld, voor morgenvroeg. De plaatselijke prachtige markthal hadden we tijdens de tour al aangedaan, fruit is al aanwezig.

We deden een siësta waar Zonne zich maar moeilijk aan kon overgeven. En toen was het ineens al half zeven en moest ik nog wat haasten om die huurfiets op tijd in te leveren …

En toen?

Kwamen we in een feestje terecht…

Ja. Een heerlijke dag. Maar wel wat druk. Morgen gaan we – met een kleurboek – op terrasjes hangelen…..

En foto’s maken… véél foto’s!!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, leukedingendoen, vakantie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Málaga

  1. anna zegt:

    Fijne vakantie toegewenst! Ben 1x in Malaga geweest en herinner me het Picasso-museum en de beklimming van het Moorse fort. groet anna

    Liked by 1 persoon

  2. Nans zegt:

    Klinkt heerlijk dat mooie weer!
    Geniet ervan en veel plezier met het rondhangen morgen op die terrasjes.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.