Wat leuk is aan kerst

Op de 21e december download ik jaarlijks een zonsopgang-en ondergang app.

En op 1e kerstdag hebben we, weet ik inmiddels, bijna een halve minuut méér daglicht dan vier dagen eerder.

In het begin is het vooral in de avonduren dat we meer daglicht hebben. Vanaf januari gaan we het ook in de ochtend merken. Ik word daar dus heel blij van….

En verder?

Vrede op aarde, gezellig samen zijn, bezinning etcetera, ik heb er niet zo veel mee dat we dat juist met kerst zouden moeten doen…. pfff…. wat dacht u van iedere dag gewoon? Maar helaas is kerst voor oorlogvoerende mensen geen reden om daar effe mee te kappen. En rotzakken blijven rotzakken. Eenzamen zijn ook met kerst eenzaam. En men eet. te. veel.

Kerst ik ook de tijd van de sociale verplichtingen die me anders veel minder zwaar vallen dan juist met kerst. Natuurlijk is daar een oorzaak in kerstdagen die ik verdrietig en eenzaam doorbracht. Gemengde gevoelens met kerst, wie heeft langer dan 25 jaar geleefd en kent dat niet….?

Nah. Ik pas me wel aan hoor. Met mijn boom en zelfgebakken cakes. Maar…. voor mij hoeft ’t niet…..

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

7 reacties op Wat leuk is aan kerst

  1. Wilma zegt:

    Ik denk dat veel mensen je gevoelens delen………toch fijne dagen gewenst 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Kerst is voor mij lekker een paar dagen vrij. Wij vieren het door met ons gezin lekker te eten. Meer doen we niet. Van verplichte afspraken moet ik niets hebben. Waarschijnlijk denken veel mensen er zo over.

    Like

  3. Gerlinde zegt:

    Leuk is dat om te zien, hier staat het op het weerbericht. Hadden we gisteren 11:52 uur minder dag dan met de zomerzonnewende, vandaag is dat nog maar 11:51 uur. Maar over vijf dagen, hebben we alweer 10 minuten erbij.
    Herken je gemengde gevoel met kerst. De kinderen vinden het leuk en daar doen we wat voor.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik herken je gevoel. Maar ik denk dat veel mensen die altijd tevreden alleen thuis zijn, zich juist met kerst dan eenzaam voelen. Dus ik vier kerst met mijn moeder. Ze geniet zo deze dagen nu ik er ben, al sinds vrijdagavond! Ze wordt er jonger door, actiever. Wat ook logisch is. Morgen komt de rest van mijn gezin.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.