Kerst 2016

Dit jaar vieren we kerst met de extended familie. Niet alleen mijn ouders, zussen en ik plus kinderen, maar ook een zus van mijn moeder met haar kinderen en kleinkinderen.

Ik vind dat leuk. Hoe groter het gezelschap en hoe minder goed je sommigen daarvan kent, hoe kleiner de kans in allerlei patronen te vervallen. In mijn familie zijn we erg goed in patronen en die zitten me eigenlijk veel te krap…. geef mij maar wat verrassingen!!

De verrassingen begonnen dit jaar al bij de voorbereidingen. Nadat we spontaan uitgenodigd werden door mijn nicht, bleef het stil. Duidelijk werd dat van eenieder verwacht werd om een bijdrage te leveren aan de maaltijd en dat niemand zat te wachten op het klassieke lange tafelen. En de neef die bij de tortillafabriek werkt riep al vanaf dag één dat hij tortilla’s zou maken….

Maar ondanks diverse voorzichtige pogingen om even af te spreken wie groente en wie vis of kip zou meenemen en of er ook iemand iets zou meenemen voor bij de koffie, bleef de organiserende nicht roepen “dat dat allemaal niet nodig is want dat komt vanzelf goed”.

Blijkbaar zijn mijn zusjes en ik hier toch wel wat neurotischer in….

Na veel heen en weer geroep en gegrap in de whatsappgroep is inmiddels gisteren toch een rolverdeling duidelijk geworden. Heerlijk, zo op het laatste moment….

Dus ik stort me zometeen maar in het supermarktfeestgedruis.

Fijne 24e december, iedereen.

Ennuh…. vrede op aarde. En zo…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, Samen-doen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Kerst 2016

  1. Nans zegt:

    LOL! Succes met het regelen van je gerecht (of doe jij de koffie-bonbons?)

    Vrede op aarde verwordt al snel tot vreten op aarde als je niet uitkijkt 😉
    Maar dat is twee avondjes per jaar niet erg.

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

