Blije dingen van de week

Ik liep al een tijdje een beetje als een zombie rond. De dagen regen zich als een wat kleurloze ketting aaneen en ik zakte toch wel wat ineen in suffe passiviteit en luiheid tussen alle werkdruk in.

Dat ik het druk had met werk, dat ik verkouden was, een contactlens kwijt was en het gewoonweg de donkerste dagen van het jaar zijn, zijn eigenlijk allemaal smoesjes om alle niet-werktijd niks meer te doen. Maar… daar word ik dus echt ongelukkig van…

Het mooie van dat kleurloze leven is dat ik weer vanzelf wel weer genoeg krijgt. En dat gebeurde vorige week.

Dus…. gingen we er deze week weer eens wat vaker op uit. En ik deed alle lekker makkelijke broeken terug in de kast, vond de mascara terug en trok een rokje aan.

Om de posivibe vast te houden schreef ik op wat deze week de moeite waard was om aan terug te denken en kleur gaf aan mijn dagen.

Leest u mee?

  • Een leuke zondagochtend met oude bekenden.
  • Een heerlijke zondagmiddag in de Ooijpolder met heel veel ganzen.
  • Muziek. Iedere dag muziek.
  • Ondanks de workload en alles wat er mis ging toch op maandagochtend in een netwerkmeeting de tijd kunnen nemen om uitgebreid te investeren in de mensen met wie ik samenwerk.
  • En als we dan toch moesten wachten vanwege autopech, dan maar mooi al verstoppertje spelend in het zonnetje.
  • Fietsen.
  • Die auto die niet startte, die deed het na wat hulp van de wegenwacht weer gewoon. Zonder kosten. En de volgende dag ook.
  • Een heerlijke werkdinsdag waarin zo ongeveer iedere minuut dat ik werkte, wel besteed was.
  • Als het niet gaat zoals ik gepland had, moet het maar zoals het kan. Dus dan is het helemaal niet erg om zelf het werk van mijn uitzendkrachten te doen. Het kost dan wel tijd, maar het bespaart geld en (een hoop) ergernissen en stress. Dus ging ik woensdag aan de slag, met een zeer tevreden opdrachtgever tot gevolg die erg onder de indruk was van mijn betrokkenheid.En ja ik was de hele middag en avond buiten. Heerlijk!
  • Op donderdagochend nog even snel de groenbak vullen met herfstbladeren uit de tuin zodat ‘ie vol aan de straat kan. Kleine moeite maar wel een schouderklopje waard.
  • De levertijd van die nieuwe contactlenzen bleek korter dan ik vreesde. En de overstap naar een ander merk bevalt meer dan goed!
  • Poezelige wangetjes die lekker roken omdat ik ook maar even wat vaker nachtcreme ging smeren.
  • Op donderdagavond heel veel hartverwarmende reacties toen ik vertelde dat ik stopte met training geven.Mijn kennis, kunde en – vooral – betrokkenheid werd (en wordt) gewaardeerd.
  • Wandelen naar de klimhal en terug. ’s Avonds in het donker. Zingend.
  • Paspoort teruggevonden, nieuw paspoort aangevraagd. Laat die vakantie-voorpret maar beginnen!
  • Vrijdagmiddag vrije middag. Een gebakje eten en spelletjes doen met mijn Zonnekind.
  • Thee drinken iedere 2 uur in het kader van zorgen voor mezelf. Gewoon een alarm zetten op mijn nieuwe goed werkende telefoon.
  • Het bos in. In de regen. Wat een heerlijke geur!
  • Hoe heerlijk ruikt mijn slaapkamer als ik er mijn wasrekje met schone was te drogen heb neergezet.
  • Zaterdagochtend uitslaapochtend. Ik met een boek en Zonne met de tablet. Met een spinnend poesje op de dekens en veel knuffels en aaitjes. Dat kan alleen op zaterdag!
  • Dat ik een boek kan lezen terwijl Zonne in zichzelf zingend speelt met haar “baby”.
  • De boom opzetten samen met kleuterkind. En die extra moeite doen met lampjes voor de ramen.
  • Mensen die belangrijk voor me zijn berichtjes sturen en lieve berichtjes terugkrijgen.

Ja het was een goede week. En het is ook ècht een kwestie van jezelf effe een slap-in-tha-face geven om er gewoon net even wat meer van te maken, net even wat meer uit mijn dagen te halen. Het hoeft echt niet gillend bijzonder te zijn. Gewoon. De geur van schoon wasgoed, kekke rokjes en kletsende ganzen.

Daar draait het om.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, leukedingendoen, positiviteit. Bookmark de permalink .

3 reacties op Blije dingen van de week

  1. Het is zo belangrijk jezelf complimentjes te geven. Lijstje uitprinten, mooie hartjes eromheen (laten) teken en opprikken op een zichtbare plek.

    Liked by 1 persoon

  2. Gerlinde zegt:

    Toch wel blije dingen gelukkig! Fijn om te lezen 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Mooie lijst!! Dankbaarheid voor al die kleine dingen kan je zo’n oppepper geven, heerlijk!

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

