Twee-oog!

Ik wreef in mijn oog en raakte een contactlens kwijt.

Super onhandig.

Ik had namelijk geen reserve meer. En ook alleen maar een kapotte bril.

Met mijn oogafwijkingen moeten nieuwe lenzen op maat gemaakt worden, dus het duurde even totdat de bestelling binnen was. Tot vandaag, om precies te zijn. Ik heb dus tien dagen moeten improviseren qua bril en lenzen en toch proberen er min of meer representatief uit te zien.

En gelukkig zijn die dagen nu weer voorbij!

Kijk. Ik kijk. Ik zie!

Het was niet zo leuk, de afgelopen twee weken. Ik werkte me in de rondte, ik was snipverkouden (en Zonne ook: heerlijk van die onderbroken hoest-nachten) en er ging van alles mis in één van mijn projecten. Uitzendkrachten maakten er een potje van en hoewel ik inmiddels gepokt en gemazeld ben wat betreft er-potjes-van-makende-uitzendkrachten, had ik er toch stress van. Dus als ik ’s nachts al niet wakker was vanwege het hoesten van mezelf of Zonne, dan lag ik wel in gedachten boze monologen af te steken tegen die jongens die niet deden wat ze beloofd hadden.

Ik zag geen andere oplossing meer dan zelf veldwerk te gaan uitvoeren. Dat was niet leuk en ik kan erover doorgaan hoe niet-leuk dat was, maar eigenlijk viel het best mee. Eigenlijk was het best leuk. Alleen het was ver, het was laat en het was gedoe qua kinderopvang. Blegh.

Anyway vanaf vandaag gaat het goedkomen. Eerder al besloot ik meer uit mijn dagen te halen en dat lukte goed: ik zorgde de afgelopen dagen beter voor mezelf en ik vergat niet om ook af en toe te genieten. Vijf minuten. Want. Tja. Stress….

Er gingen ook dingen goed hoor! Het hele Sintgedoe ging goed en de verdere uitvoering van mijn werk ging goed. Ik werd niet ziek, alleen verkouden en Zonne idem. De verwarming doet het. De auto startte weliswaar niet, maar volgens de meneer van de Wegenwacht was die accu echt nog goed genoeg en kon ik er echt wel mee verder, deze winter. De zon scheen, het weer was prachtig. Ja. Er gingen veel dingen goed.

Het blijft druk, maar het voordeel is dan weer dat ik mijn (werk-)lot even niet meer in de handen van uitzendkrachten hoef te leggen. En ik heb weer twee ogen die werken. En hoewel het heel druk blijft, is mijn planning ‘te doen’. er is nog één hobbel te nemen: wie past er komende dinsdag op mijn meisje terwijl ik aan de andere kant van Nederland een presentatie geef? Om vier uur ’s middags? Met filegarantie op weg naar huis?

Maar ook dat lost zich wel weer op. Want vanaf nu wordt het weer beter. Met twee ogen die zien.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, werk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Twee-oog!

  1. Wilma Veltkamp zegt:

    Hoi, Breng haar maar bij mij in Borne. Ben de hele dag beschikbaar. Gr. Wilma

    >

    Like

  2. Koen zegt:

    Mooi dat er ook dingen goed gingen en je tussendoor kon genieten, anders zou het echt balen zijn met al die tegenslagen. Straks even lekker bijkomen in de kerstvakantie s misschien een goed idee.

    Liked by 1 persoon

  3. Gelukkig dat je weer goed kan zien zeg. Wat een crime om niet goed te kunnen kijken. Ik heb een bril als back up voor mijn lenzen.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.