Meer eruit halen

Opeens ga je schrapen uit de pindakaaspot. Als ‘ie eigenlijk al op is. Je mist het zonnige weer als het er niet meer is, terwijl je toen het wèl heerlijk weertje was, de hele dag binnen bleef.
Je mist iemand pas wanneer hij er niet meer is.

Je trekt maar weer die makkelijke spijkerbroek aan terwijl er een leuk jurkje in je kast hangt.

En je staart naar de tv en laat de uren dagen weken aan je voorbij glijden. 

Om die reden begon ik ooit met de 1001000 challenge: 100 leuke dingen in 1.000 dagen. Om meer uit het leven te halen.

Inmiddels heb ik mezelf leren kennen als iemand die geen challenges moet aangaan. Maar dat wil níet zeggen dat ik me erbij mag neerleggen dat ik de dagen aan me voorbij laat glijden en dat is eigenlijk precies wat ik de afgelopen maanden te veel heb gedaan. Dat ik het druk heb met mijn werk, we allebei verkouden zijn en ik nog steeds als een éénoog door het leven ga is geen excuus.

Gelukkig heb ik nog altijd mijn bewustlevenlijst nog. En gelukkig krijg ik er altijd wel weer genoeg van om de dagen als een eindeloze brei in elkaar te laten overgaan. Dus pak ik vandaag de draad weer op, ondanks alle smoesjes en/of redenen om dat niet te doen.

Dus zette ik zojuist een muziekje aan. En ik trok die mooie rok aan. Dus hebben we vandaag een uitgebreid ontbijtje. En gaan we zometeen gezellig samen douchen. En boodschappen doen met een getekende boodschappenlijst. En vervolgens gaan we naar een leuke binnenspeeltuin (ja die bestaan!) waar Zonne zich fijn voelt en heerlijk kan spelen, terwijl ik dan nog even achter mijn laptop kruip.

En zoals zo vaak op zondagochtend, gaan we morgen samen klimmen. Maar in tegenstelling tot “normaal”, hebben we deze keer afgesproken met een paar oude vrienden die we al lang niet meer gezien hebben. Leuk. En ’s middags gaan we naar het bos te gaan, naar de natuurspeeltuin. Weer of geen weer: ’t is altijd weer.

En werk? Tja… werk… er gaat vanalles mis. Iets met onbetrouwbare uitzendkrachten en zo…

Maar dat gaan we na maandag wel weer oplossen. Eerst hebben we nog een sintfeestje, en dat is héél erg leuk met een vijfjarige…!

….en eerst een fijn weekend!

Wat ga jij de komende week doen met jouw leven?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, dagelijksedingen, genieten, leukedingendoen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Meer eruit halen

  1. inspirerend! Ik lees je blogs altijd met veel plezier, en warempel; is sta nu op uit mijn stoel om mijn oude spijkerbroek en klustrui te vervangen voor een jurkje, zodat ik er ook wat leuker uitzie.

    Liked by 1 persoon

  2. Nona zegt:

    Haha ja ik lees je ook altijd graag. Na 2 jaar brillen, omdat ik toch geen tijd heb voor iets anders smorgens met de twee meisjes en een uk, had ik deze week voor het eerst terug lenzen aan. Wow, dat voelt best wel fijn. En zelfs dat jurkje komt vast bij mij ook wel een keer terug 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Twee-oog! | Mariimma

  4. Pingback: Blije dingen van de week | Mariimma

Reacties zijn gesloten.