Eénoog

Ik wreef in mijn oog en raakte zo een contactlens kwijt.

Super onhandig.

Ik had namelijk geen reserve meer. En één van mijn twee brillenglazen is gebarsten: helemaal doormidden.

Met min 12 blijft er niet veel zicht over dus één contactlens in maakt mij een éénoog. En met die ouwe kapotte bril op kan ik niet naar een klant.

De bestelling van nieuwe lenzen laat op zich wachten. Veels te lang. Dat krijg je met min 12 en een cilinder. Die lenzen zijn niet op voorraad..

Dus reed ik met bril op naar de klant, deed ter plekke mijn enige overgebleven contactlens in, deed stoer en efficiënt en reed vervolgens met bril op mijn neus op weer naar huis.

 

Ik bestelde maar meteen twee lenzen per oog. Nog een week improviseren….

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Eénoog

  1. safealove zegt:

    Lastig om tegen zo’n barst aan te kijken.. 😬

    Like

  2. Mammalien zegt:

    Dat is balen! En een reservebril is misschien ook handig..

    Like

  3. Nannie zegt:

    Oh da’s taai zeg! ERG balen!
    Hopelijk zijn de lenzen er eerder dan verwacht.

    Ondertussen sterkte!

    Like

  4. Mariska zegt:

    Misschien overwegen om je ogen te laten laseren? Al weet ik niet hoe nauwkeurig dat kan met min 12… Maar je kan dan ook tot -4 komen bij wijze van en dan heb je minder sterke glazen/lenzen nodig.
    Maar goed opgelost bij die klant 😉

    Like

  5. Pingback: Meer eruit halen | Mariimma

  6. Pingback: Twee-oog! | Mariimma

Reacties zijn gesloten.