Een cadeau voor mezelf

Ik ben sinds 2012 op mijn uitgaven aan het letten, wat onder andere betekent dat ik niet meer van die enge telefoonabonnementen heb waarbij ik maandelijks een hoge prijs betaal en dan wel  “gratis” iedere twee jaar “recht heb” op een nieuw toestel.

Ik mobiel simlockvrij op mijn oude toestel. Dat nu dus vier jaar oud is. En al tijdenlang waarschuwingen geeft “systeemfout. bepaalde functies werken niet…. < onleesbaar > .

En tja. Die camera. Daar zijn er tegenwoordig betere van op een telefoon…

Plus het scherm is beschadigd geraakt doordat ik zo’n hoesje had waar je – handig, dacht ik – ook je pasjes in kunt bewaren. Maar die pasjes hebben krassen achtergelaten op het scherm. Een beetje maar, je kunt nog prima alles zien.

Maar nu ik veel opdrachten heb gekregen en aangezien een mobiele telefoon voor ondernemers geheel aftrekbaar is, had ik bedacht dat ik toch maar eens een nieuwe zou kopen.

En dat deed ik. Ja, het nieuwste model, niet eens een wat ouder model. Die kocht ik. Met meteen een hoesje erbij. En postzegels, die ook. Want die worden vast wel weer duurder in het nieuwe jaar. En nog wat andere dingetjes die ik in het komende jaar nodig ga hebben. Gewoon lekker allemaal al dit jaar besteld en betaald dus aftrekbaar in dit jaar.

Ik heb nog even stilgestaan bij een nieuwe laptop of een tablet of zo. Maar er zijn grenzen. Ook zakelijke uitgaven zijn uitgaven, immers. En van spullen word je niet blij, van leuke dingen word je blij. Ik wel, tenminste!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld, werk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een cadeau voor mezelf

  1. Suuz zegt:

    Altijd leuk, cadeautjes voor jezelf. Het feit dat ie sneller werkt en meer mogelijkheden heeft is ook fijn! Goede investering. Enjoy!

    Liked by 1 persoon

  2. San zegt:

    Veel plezier ermee!

    Liked by 1 persoon

  3. Nannie zegt:

    Een fijne, goedwerkende telefoon zonder krassen is ook wel gewoon erg fijn.
    Leuk sinterklaaskadootje koop jij voor jezelf!

    Liked by 1 persoon

  4. Siebrie zegt:

    Prima beslissing! Koop je er een schermbeschermer bij? Dat is een plastic velletje (3 voor €10, geloof ik) dat je op je scherm aanbrengt. Werkt supergoed.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.