Piep

… en niet om die muizen van vorige week…

Nee.

Zei ik laatst niet dat ik wel erg veel opdrachten krijg, zo veel dat ik bij een volgende opdracht waarschijnlijk een beetje ga piepen.

Nou dat dus. Piep.

Alweer een grote opdracht. Ik loop binnen en ik loop over want tis geen gratis geld: er moeten wel behoorlijk wat uren voor gemaakt worden. Maar tis wel weer een hoop omzet erbij dus ik zeg geen nee. Nee zeggen kunnen wij ons niet permitteren!

Voor dit soort momenten zou een extra opvoeder erbij, al dan niet in mijn of een ander huis, als  co-ouder, wel fijn zijn. Maar die prins heeft zich nog steeds niet gemeld..

Ik schakel dus een tandje bij: vanaf nu wordt er de rest van dit jaar iedere avond gewerkt. En op de niet-BSO-dagen probeer ik er een uurtje bij te smokkelen wanneer Zonne tevreden aan het puzzelen is. Volgende week ruil ik een BSO dagje en halen opa en oma haar een middagje op inclusief logeerpartijtje want de volgende dag heeft ze vrij. De weken erna gok ik op één speelafspraakje per week extra (alle vriendjes en vriendinnetjes zijn vanaf januari weer welkom, geen probleem!) en misschien een extra BSO-dagje.

Tja dan maar geen balans, de komende paar maaanden… ik denk niet dat Zonne er slecht van gaat slapen en zo wel, dan kan ik altijd nog kijken of ik één of twee projecten wat kan oprekken….

Oh ja geen kerstvakantie, wel weer logeren en ook een paar dagen BSO tijdens die weken. Geen probleem, we gaan van die extra omzet lekker een weekje luxe op vakantie in het nieuwe jaar. Of misschien wel twee weken! Ik kan het immers rustig-aan gaan doen in de eerste helft van het nieuwe jaar..

En ik heb vanmorgen twee onderaannemers voor me aan het werk gezet. Gelukkig zijn zijn wat minder fortuinlijk qua grote opdrachten binnenhalen.

Ja. Ik ga het redden. Ik kan het. Ik kán het!

Maar eerst gaanwe even twee uur UNO spelen….

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in singlemum, werk, zzp. Bookmark de permalink .

6 reacties op Piep

  1. Je kunt het, net als al die voorgaande keren. Zet ‘m op!

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een power zeg. Het sterke geslacht zou ik zeggen 🙂
    Hier heel herkenbaar. Weliswaar ben ik een brave loonslaaf maar vakantie of niet, vrij of niet, kind ziek of niet, werk moet gewoon doorgaan. Altijd!, nou ja bijna altijd.

    Liked by 1 persoon

  3. Mom4life zegt:

    Fijn zeg die lekkere omzet die hierdoor gaat komen. En ik vind het knap dat je er zo instaat.
    Trek je dat wel, elke avond werken voor de rest van het jaar?

    Liked by 1 persoon

  4. Gewoon Vlijtig zegt:

    Dat gaat vast allemaal goed komen. Zonne komt niets tekort. Hopelijk krijg je in januari niet ook een piep. Werk ze!

    Like

  5. Pingback: Hoe leuk excelletjes zijn | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

