Bibbers van een lege koelkast

Ken je dat? Dat je de bibbers krijgt omdat je koelkast leger is dan wat je gewend bent? En dat je dan meteen de drang hebt om boodschappen te gaan doen?

Ook als je eigenlijk bést nog wel even vooruit kunt als je even blijft ademhalen en je vriezer en voorraadkast checkt?

Dat had ik dus al sinds zondag.

Maar ja. Au!rug. Dus ik stelde het even uit. Ik ging dus wel in die vriezer kijken. En daar kwam ik vissticks tegen. En een blok tofu.

Ik vond ook diepvrieserwten, een zak vol. En ik had gewoon nog twee puntpaprika’s, mucho gedroogde bonen, rijst, macaroni, quinoa, verse tomaten en diepvriesspinazie.

Dus hoezo moest ik boodschappen doen? Ik had zelfs nog kaas!

Inmiddels heb ik een paar prima maaltijden gemaakt, mijn rug is weer helemaal tof en het kattenvoer was op. Dus vanmorgen toch maar naar de super.

Links zie je mijn koelkast vóórdat ik boodschappen deed, rechts erna.

Eigenlijk is het verschil niet zo heel groot. Wel wat meer groente onderin (en ik had ook fruit gekocht…). Wat vlees, vis en vleesvervangers er vlak boven. Een stuk kaas en een extra doos eieren. Een pak yoghurt, in de deur. Een pak roomboter.

Zo veel voller is íe niet. Maar toch… de bibbers zijn weg.

Eigenlijk best stom dat ik afga op hoe “leeg” mijn koelkast “aanvoelt” in plaats van dat ik gewoon even nadenk over wat ik nog op voorraad heb…!

Hoe ziet vol is jouw koelkast?

 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, eten. Bookmark de permalink .

7 reacties op Bibbers van een lege koelkast

  1. Cassandra zegt:

    Links is mijn koelkast na het boodschappen doen. Ik heb nooit zo veel voorraden. Plan wel voor een hele week en dat haal ik dan in 1x. Maar 1 pak melk, 1 pak yoghurt en wat groenten vult de koelkast niet zo. Dan nog een potje jam (al dan niet zelf gemaakt) en wat vega smeersels voor op de boterham dan hebben we het wel weer gehad. O, en er staat ook al heel lang zo’n klein flesje limosiroop, maar dochter heeft al een hele tijd liever gewoon water.

    Like

  2. Gewoon Vlijtig zegt:

    Oei, die van mij is wel wat voller na het boodschappen doen. Veel magere yoghurt per week. Ontbijtdrank voor de kids smorgens. (nieuwe hype) Broodbeleg, eieren, appelmoes, mayo en dat spul, frisdrank. Kort houdbare groente, mijn spuiten, boter. Ik kan nog wel wat dingen bedenken.

    Like

  3. Zuinige Zeeuw zegt:

    Ik word juist zenuwachtig van een volle koelkast. Ben dan bang dat ik het overzicht verlies en niet alles op tijd opgegeten wordt. Weggooien omdat de schimmel er op staat voelt altijd heel pijnlijk. Gebeurde me laatst met een gekookt ei. Dit was ergens achter gerold en kwam op een gegeven moment bijna de koelkast uitgelopen. Zo zonde.

    Like

  4. Gerlinde zegt:

    Nou, dat is ook toevallig. Ik wilde ook net zoiets gaan schrijven. Er liggen hier alleen nog kolen, wortels en uien en dat lust ik best maar ik eet liever komkommer en paprika enzo. Maar we blijven lekker thuis dit weekend en doen maar gewoon iets meer kauwen.

    Liked by 1 persoon

  5. Nannie zegt:

    Ik heb een soort 2-3 wekelijkse cyclus met die koelkast. Aan het begin ervan is ie mudje vol. Aan het einde is ie bijna helemaal leeg.

    Ik moet ‘m wel bewust leeg eten, want wij kunnen ook niet zo goed tegen een lege koelkast. Zo’n lege koelkast bij aankomst in een vakantiehuisje vinden we echte horror. 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Lot zegt:

    Ik vind een vrijwel lege koelkast wel prettig, dan weet ik dat alles is opgegaan en niets weggegooid.
    Boter zorg ik wel altijd voor grote voorraad en kaas en vleeswaren liggen altijd wel in de koelkast en/of vriezer.
    Op zondag plan ik een weekmenu aan de hand van koelkast en oudste uit de vriezer.

    Like

Wat vind jij daarvan?

