Au!-rug

Door je rug gaan is rete onpraktisch. Ik denk dat dat vooral in mijn situatie slecht uit komt. Want alleenstaande moeder, zzp-er (en dan ook echt the works, dus niet voor 3 uur per week) met deadlines, klimtrainer en enthousiast (ambitieuze) klimster.

Maar waarschijnlijk zou zo’n au!-rug ook voor thuisblijfmoeders of werkende kinderlozen, zèlfs voor mannen (jaja) slecht uitkomen.

Voor vuilnismensen bijvoorbeeld (m/v): au!-rug die moet tillen en zwiepen. Voor cowboys: au!-au!-au!-rug bij ieder hobbelhobbeltje.
Of voor ballerina’s. Hoewel die vast een stand-in hebben….
Balletjuffen dan. Die zich niet ziek kunnen melden. ZZP balletjuffen dus.
Of gymleraren. TV-presentatoren. Mantelzorgers.
Eigenlijk kan ik zo’n au!-rug best hebben.

Het kan véél erger….

Voorlopig zit ik er toch maar mee. Of lig, zo veel mogelijk lig. Au!-ruggen vinden liggen fijner dan zitten. En ik fiets héél voorzichtiggggg. Niet op-en-afstappen. Niet te hard over de 512 verkeersdrempels. Kleuter zelf achterop de fiets laten klimmen. Dat ook. Boodschappen laten bezorgen en kleuter geeft de inhoud van de kratten aan zodat ik niet hoef te bukken.
En liggend kun je bèst laptoppen. En bellen. Dus werken. En die training die ik moet geven is donderdag pas. Dan is het hopelijk over.

De vorige keer dat ik een au!-rug had, was ze een dreumesje dat nog niet liep. Deze kleuter veegt haar eigen billen af en kleedt zichzelf aan en uit.
Het kan dus erger.

Maar toch niet leuk, zo’n rug….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, kwetsbaar-zijn, positiviteit, singlemum. Bookmark de permalink .

8 reacties op Au!-rug

  1. Marle zegt:

    Het kan inderdaad veel erger maar toch wel echt héél onhandig voor je hoor. Van harte beterschap. Marle

    Like

  2. Meergeldminderstress zegt:

    Dat is echt wel heel vervelend! Sterkte! Hopelijk is het donderdag weer beter. En toch wel handig he, zo’n kleuter in huis 🙂

    Like

  3. Fiene zegt:

    Och, dat komt niet goed uit! (nooit eigenlijk). Heb je zo’n strakke band voor om je onderrug, dat geeft veel steun. Enne, snel naar de fysio om de boel goed los te laten masseren, dat scheelt echt in de genezingstijd. beterschap!

    Like

  4. Min of Meer zegt:

    O dat is echt vervelend en balen, Sterkte! Wel fijn dat zonnekind nu al wat zelfstandiger is, dat scheelt een hoop stress en je hoeft jezelf minder te forceren nu.

    Liked by 1 persoon

  5. Oh wat vervelend. En je had nog wel zo’n drukke periode in het vooruitzicht.
    Beterschap gewenst. Op dit moment zou ik willen dat ik dichter bij woonde, dan kon ik je misschien iets uit handen nemen.

    Like

  6. hvampting zegt:

    Vreselijk zo’n rug en je hebt gelijk, het komt nooit voor iemand goed uit. Beterschap.

    Like

  7. KruidigMeisje zegt:

    sterkte met het laptoppen. Is dat al een soort oefenen voor je klimmen – dat je went aan zaken in “rare” standen doen?

    Liked by 1 persoon

  8. Lis zegt:

    klaute is dat! beterschap! en fijn zo’n hulpkleutertje 🙂

    Like

Wat vind jij daarvan?

