Er stil van

Politiek is een onderwerp dat me erg bezig houdt, ik heb het er regelmatig met mensen over en ik ben zelf ook lid van een politieke partij. Ik heb er echter voor gekozen om er niet over te bloggen.

Vandaag maak ik een uitzondering.

Ik ben er stil van, namelijk…..

 

 

Ik ben er stil van dat iemand die zó racistisch, seksistisch, haatdragend en negatief is, iemand die denkt in “wij en zij”, iemand die minachtend en haatdragend is, door zó veel mensen gekozen is om hun land te leiden.

Het maakt me bezorgd. Het maakt me verdrietig. Ik ben bezorgd over de egocentriciteit, mensenrechten en klimaatverdragen in deze wereld. Ik ben verdrietig dat er zo weinig plaats lijkt te zijn voor respect, positiviteit, tevredenheid, verdraagzaamheid, liefde, tolerantie, een luisterend oor en begrip voor elkaar.

Ik ben er stil van… en héél verdrietig…..

 

Want:

Trump won niet…

Egocentriciteit won
Angst won
Racisme won
Sexisme won
Homofobie won
Minachting won
Haat won

En wij verloren allemaal….. ….

Hij ook.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dromen, liefde, milieuvriendelijk, positiviteit, toekomst. Bookmark de permalink .

12 reacties op Er stil van

  1. Het is ook nog een compleet tegen de verwachting in. Of misschien was het eerder tegen alle hoop in.
    We zullen het zien hoe het zich ontwikkelt.

    Liked by 1 persoon

  2. Lot zegt:

    Ik denk wel eens dat elk land die President of premier krijg die die op dat moment “verdient”.

    Voorlopig blijft het onbegrijpelijk.

    Like

  3. Mooi verwoord en ik ben er ook heel erg stil van.

    Liked by 1 persoon

  4. Femke zegt:

    wat heb je het mooi verwoord! Ook ik ben er stil en verdrietig van

    Liked by 1 persoon

  5. Meergeldminderstress zegt:

    Ik vind het echt verschrikkelijk! Heel eng en ook heel onbegrijpelijk. Hoe kunnen ze nou stemmen op zo’n idioot? Ik weet niet waarom Clinton zo gehaat is, maar ik had ook niet verwacht dat het zo erg was dat ze dit alternatief beter vonden.

    Liked by 1 persoon

  6. Marjolein. zegt:

    Ik heb 26 jaar in de VS gewoon, ik heb een Amerikaans pensioen. Ik ben bang voor de toekomst

    Like

  7. Hoop alleen dat het hier niet de deur openzet voor een man met dezelfde rare haarsmaak.

    Like

    • Polly zegt:

      Wilders doet al alsof hij zelf de verkiezingen al heeft gewonnen. Laten we dat toch vooral proberen te voorkomen!

      Like

  8. Polly zegt:

    Ik ben ook nog niet bijgekomen van de shock. Ik wist niet dat een groot deel van de Amerikanen zo achterlijk is dat ze niet kunnen zien wat voor verrotte man die Trump is.

    Like

  9. Yvonne zegt:

    Ik was er misselijk van en ben nog steeds niet helemaal bijgekomen. Hillary is ook geen engel maar Trump..je zult maar een niet-blanke Amerikaan zijn, of moslim, of progressief en in de USA wonen…je zou onderhand eisen dat de rest van de wereld stemrecht heeft bij de USA verkiezingen! Maar bij dit lamgeslagen gevoel ook de vraag: wat kunnen wij doen, wat kan ik doen als individu om een dergelijk scenario hier te voorkomen? (Behalve heel dankbaar zijn dat wij hoofdelijke vertegenwoordiging hebben bij het stemmen, en niet via kiesmannen werken). Iemand idee”en? Lid worden van een politieke partij, Loesje posters plakken, een knuffelsessie op de Dam… anybody? Hoe bereik je de bozen en de onverschilligen?

    Like

  10. KruidigMeisje zegt:

    ik ben ook geschokt dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die zich in retoriek laten meestromen. Die respect-voor-<vul een deelgroep in. belangrijker vinden dat consistente uitspraken of resultaat in acties. Trump heeft positief gedaan over 'de veteranen'', maar kon even later wel "natuurlijk" een uitzondering maken voor 1 iemand. Of 1 groep. Of…..
    En over zijn prestaties is het in de verkiezingen niet gegaan, zoveel kon hij het debat sturen. Want anders was er toch wel wat anders gegaan.

    Dit sentiment hebben we in NL ook, en het is groter dan ik ervaar. Ik zit in een "intellectuele" bubbel, van vrienden die denken etc. Maar de peilingen liegen niet als ze zeggen dat W veel aanhang heeft.
    Dat is een feit.
    En als we (de mensen die willen nadenken en met elkaar praten ipv schelden en vechten) blijven zeggen dat "het wel meevalt" en dat we er niets aan doen, dan gaat W winnen. Big time.
    Wat gebeurt er als we gaan vragen hoeveel hij heeft bereikt? (in het kabinet waar hij in meedeed bijv)
    Wat gebeurt er als we onderbouwing in cijfers gaan vragen?

    Wat gebeurt er als we van mens-tot-mens gaan vragen aan mensen die "respectloze" uitspraken doen: Waarom zeg je dat? Bedoel je het xxxx?
    Ik wil uitstralen dat ik voor basisvoorwaarden en plezier in het leven ben. Voor mij, en voor alle andere NLers. Voor bouwvakkers (een eerlijk pensioen als hun lijf kapot is). Voor asielzoekers (die niet voor de lol hun huis achterlaten). Voor hardwerkende mensen. Voor zieken. Voor opa's en oma's. Voor iedereen. Iedereen mag meedoen (in de PvdA woorden) en iedereen moet meedoen (in de VVD woorden) – en mee kunnen doen. En daarna wil ik met iedereen thee of bier kunnen drinken terwijl we genieten van de zon en lachen. Daarvoor wil ik ideeen krijgen van iedereen, niet voor afbreekacties (van welke kant dan ook) of haatacties (vanuit welkeidealogie dan ook). Ik discriminieer niet, ik wil ook de W-aanhangers (leden heeft die partij toch niet) er bij.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.