Geefmaand

Het is Geefmaand, las ik bij de verdubbeldame. En ik ging niet meedoen.

Eerder deed ik het wel.  En ik blogde erover. Lees maar….
Maar dit jaar was ik het niet van plan. Echt niet. Ik was wel zo’n beetje klaar met die bloguitdagingen.


Maar dan toch….. toen ik gistermiddag uit de gele winkel stapte….. en de meneer met de daklozenkrant me zo lief glimlachend aankeek…. toch…. toch…..  toch maar weer even naar binnen gelopen. Een reep chocola gekocht. En een paar eurootjes erbij…. gewoon…. omdat het November is… en Geefmaand….. ….. en dat is het vandaag ook nog…..

Dus…. hm….. ook vandaag maar ‘es zien of ik een kansje zie iets te geven…. een glimlach of zo…. of iets dat ik eigenlijk niet nodig heb aan iemand die het goed kan gebruiken….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, Geefmaand, goededoelen, liefde. Bookmark de permalink .

2 reacties op Geefmaand

  1. Marije zegt:

    Geven is goed! Op dit moment loopt er op de school van m’n zoon een schoenendoosproject voor kinderen die het niet zo goed hebben als de onze. ( http://www.actie4kids.nl ). Ik vond het zeer waardevol samen met hem een doos te versieren en te vullen (onder andere óók met speelgoed dat hij zelf uit z’n eigen collectie heeft uitgezocht!) en zo te proberen het aan m’n kind mee te geven dat je niet alleen voor jezelf leeft.
    En ondertussen haak ik me suf met restjes: knikkerzakken voor arme kinderen, een actie via de plaatselijke creabea winkel 🙂
    Even een paar extra geef-acties in november. Ik ben vóór!

    Liked by 1 persoon

  2. ano zegt:

    Actie4kids is afkomstig van een christelijke organisatie. Of de overdracht van de schoenendozen met of zonder verkondiging van het geloof gedaan wordt is mij niet duidelijk.

    Like

Reacties zijn gesloten.