Echt wel….

image

…. dat het een prachtige zonnige zondag was….
…. dat dat voor de zoveelste keer zo was op jouw verjaardag….
… dat jij een stralend prinsesje was, de hele dag….
…. dat er maarliefst drie taarten op zijn gegaan…..
…. dat de zelfgebakken pecan- en walnotentaart zoals altijd mislukt was maar alsnog het lekkers gevonden werd, ook al kwam hij in onduidelijke hoopjes de bakvorm uit…..

…. dat ik dat hatseflatsrecept er dus maar inhoud….
…. dat ik nog nooit zó veel lelijk roze prinsessenspeelgoed bij elkaar gezien heb maar dat jij er heel gelukkig mee was….
….. dat jij alle vijf de puzzels van ieder 100 stukjes aan het einde van deze zondag al gemaakt hebt….
…. dat ik mezelf overtrof door een hele kip uit de oven op te dienen voor de familie….
…. dat ik mezelf vantevoren maar dertig procent kans gaf dat ‘ie zou lukken maar dat kip uit de oven inderdaad heel erg makkelijk is….
…. dat de truuk is om een goede scharrelkip te kopen en die kip dan de avond tevoren in zout water te zetten….
…. dat ik mezelf er gewoon op betrap kookadvies te geven…. ’t kan niet gekker….
…. dat ik inmiddels oud en wijs genoeg ben om me vantevoren voor te nemen om schaamteloos frietjes te bestellen als dat ‘ie wèl mislukt was en dat dat een heel relaxed gevoel geeft….
…. dat het me ook geen bàl kan schelen wat mensen ervan vinden dat ik vage hoopjes taart opdien op papieren bordjes met hetzelfde relaxte gevoel tot gevolg….
…. dat ze wèl mooi zelfgeklopte biologische slagroom erbij gekregen hebben….
….. dat ik dus officieel nooit meer hoef op te zien tegen gastvrouw zijn; onze vrienden en familie bestaan niet uit mensen die een perfecte gastvrouw verwachten en zich eraan ergeren dat ik dat niet ben en nooit zal worden…..
… dat het ook al niet mijn verantwoordelijkheid is of mensen het gezellig hebben, had ik dat maar twintig jaar eerder beseft….
…. dat jij een topverjaardag had met zelfgebakken wafels als ontbijt en de hele dag een suikerspinroze jurk aan….
…. dat ik je prachtig vond, de hele dag….
….. dat mensen graag even willen helpen, bijvoorbeeld door wat kopjes uit mijn kast te halen….
…. dat de hond van jouw tantetje mijn halve inboedel heeft opgevreten en dat ook dat me geen bal kan schelen…..
…. dat ik je traktatie voor school, voor morgen ook al ingehatseflatst heb en dat dat goed genoeg is…..
…. dat ik me ook al niet druk heb gemaakt over of mensen zich wel op hun gemak voelen of uitgenodigd hadden willen worden….
…. dat ik zo blij ben met mijn vaatwasser die nu al vanaf vier uur continu staat te draaien…..

….. dat ik blij ben dat het me gelukt is jou een topdag te bezorgen mèt prinsessenjurk…

image

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, kwetsbaar-zijn, positiviteit, Zonnekind. Bookmark de permalink .

14 reacties op Echt wel….

  1. Heerlijk blog om te lezen. En dan die foto als afsluiter, zo stralend… Die verjaardag is meer dan geslaagd.

    Liked by 1 persoon

  2. Mammalien zegt:

    Gefeliciteerd samen! Ook met de geslaagde verjaardag. En wat een mooie foto..

    Liked by 1 persoon

  3. Nienke zegt:

    Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Wat een prachtige prinses

    Like

  4. San zegt:

    Hoop dat je jezelf een flinke pluim hebt gegeven!
    En wat een mooie krullen heeft Zonne!

    Liked by 1 persoon

  5. gw26 zegt:

    Wat heb je voor traktatievoor school? Zoek ook nog ideeen.

    Like

  6. Janny zegt:

    Het plezier en genieten spatten van de foto af. Wat heerlijk dat de verjaardag zo leuk en goed en vrolijk is geweest.

    Like

  7. Eveline zegt:

    Dat stralende koppie is toch het enige dat telt. Geweldig al die inzichten zodat het ook voor jou een feestdag werd.

    Liked by 1 persoon

  8. liesbet zegt:

    Mooie foto…. Je dochtertje is zo knap en fotogeniek…..

    Liked by 1 persoon

  9. Lykke zegt:

    Klinkt als een geslaagde dag! (En ik ben even héél jaloers op de mooie krullen van je dochter. Wat een plaatje!)

    Liked by 1 persoon

  10. Maaike zegt:

    Gefeliciteerd met jouw Zonnekind! Ze ziet er prachtig uit en zo te lezen hebben jullie een geweldige dag gehad 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Fijn dat het zo’n geslaagde dag was! en nog gefeliciteerd met je dochter.

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij daarvan?

