Terug na de logeerpartij

Zondag bracht ik je weg naar opa en oma, voor mij was dat het begin van een paar gillend drukke (werk-)dagen. Ik had wilde plannen om op maandagavond nog te gaan trainen en zuipen; even een avondje geen kind immers. Maar uiteindelijk viel ik in slaap op de bank.

En vandaag, aan het einde van de morgen, was je er weer.

Je gaat wel vaker een dagje logeren en ik kan echt wel een dagje zonder jou. Jij ook zonder mij. Maar toch was ik blij je weer te zien. Ik had je namelijk gemist en ook weer niet. Ik genoot van dat avondje “niks moeten”: eten klaarmaken dat ík lekker vind bijvoorbeeld, zonder rekening te hoeven houden met een kleuter die “YEGH JAKKES!” roept….
En ook zo’n ochtendje zonder zorgen voor mijn liefste kleuter en zonder het ritueel van opstaan-aankleden-ontbijt maken-broodtrommel vullen-ontbijten-tanden poetsen-haren kammen-de fiets op springen naar school-maal twee…. was toch wel heel erg relaxed. En de tweede ochtend al helemaal: vanmorgen ging ik zelfs op mijn gemakkie, na lekker zonder gestoord te zijn nog een uurtje in bed gelezen te hebben, richting klimhal voor een goede trainingssessie. Ik was maandag immers niet geweest….

Maar toen kwamen kennissen van me binnen in die klimhal. Met hun dochtertje. Ik hoorde dat kinderstemmetje en wist niet hoe snel ik richting de ingang moest rennen.

Maar je was het dus niet. Het was een ander klein meisje. Wat een teleurstelling…

Opa kwam je toch wat later dan afgesproken brengen en toen was ik inmiddels weer thuis. Ik was net de kattenbak aan het schoonscheppen – één van mijn favo taken – toen ik je hoorde…

“Mama, ik bén der!!”.

Ja. Je was er weer.

Fijn!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Zonnekind. Bookmark de permalink .

4 reacties op Terug na de logeerpartij

  1. Mammalien zegt:

    Mooi he, zonder is even zoooo fijn, maar tegelijk mis je ze enorm.

    Liked by 1 persoon

  2. ingrid (se) zegt:

    Wat zitten wij mensen af en toe “raar” in elkaar: heerlijk een dagje zonder kind en hele tijd beschikbaar/verantwoordelijk te zijn, maar ook datzelfde kind te missen. Erger nog: “voorpret” en als dat kindje dan weg is, jezelf afvragen wat te gaan doen 😉. Don’t tell me, I’ve been there! Maar na een aantal keer ervaring op te doen vond ik het toch heerlijk om even niets te “moeten”! Nu is het leuk als bijna 26 jarige zoon uit London een paar dagen thuis is 😃.

    Liked by 1 persoon

  3. safealove zegt:

    Herkenbaar! Heerlijk genieten van de rust, maar ook weer verlangen naar de drukte.. 😉

    Like

  4. Herkenbaar! Als moeder mis je je kind, en tegelijkertijd is het fijn om even rust te hebben.

    Like

Reacties zijn gesloten.