Oneerlijk

Het was dus Prinsjesdag, gisteren. En mensen gingen uitrekenen of ze er vijf euro op achteruit gingen, of misschien wel twaalf euro op vooruit. Er werd uitgerekend welk belasting-scenario het meeste persoonlijke voordeel opleverde. Er werd geroeptoeterd dat de ouderen / de mensen met veel kapitaal / de mensen met weinig geld / de mensen die veel zorg nodig hebben / de mensen zonder kinderen / de mensen met kinderen op achteruit gaan en hoe oneerlijk dat wel was.

Tja.

Wat ik daar vind?

Soms zijn dingen inderdaad heel heel heel heel heel erg oneerlijk….

 

Ik zocht dus maar een goed doel op en kocht een paar dieren.

 

Met de excuses namens al mijn landgenoten….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, goededoelen. Bookmark de permalink .

11 reacties op Oneerlijk

  1. Thea zegt:

    Goed gedaan. Ik merk het wel wat er uiteindelijk allemaal van gaat komen.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    Like

  2. Janne1950 zegt:

    ..ik heb liever niet dat je uit mijn naam spreekt en/of excuses aanbiedt. Je lijkt Rutte wel in zijn afscheidswoord tegen Albert Verlinde! 😉😉
    Ik geef al jaren geiten, kippen bij verjaardagen, jubilea etc. en samen met vrienden ’n keertje een kalf kado gedaan! Ook heb ik zelf al een paar keer een geit gekregen.

    Like

  3. Marjolein. zegt:

    Ik ben het met je eens, vandaag op mijn werk (in de zorg) heel veel klagen. Ik zeg vaak “wees blij dat er zorg is, veel mensen wonen in plekken waar er nog geen paracetemol te krijgen is”

    Liked by 1 persoon

  4. Marle zegt:

    Ga ik ook doen. Bedankt voor de link. vrgrt. Marle

    Like

  5. Pingback: 25% korting op boodschappen, jeej. | valhalla vertelt

  6. Sonja zegt:

    Goed zo! Wij gaven een geit kado bij het 25 jarig hulweijk van mijn zwager en schoonzus en dat viel op zijn zachtst gezegd niet in de smaak!

    Like

  7. julia zegt:

    Zo eens, wat een gezeur en geklaag in dit land.. En het ligt altijd aan een ander. Mooi gebaar om dit in iets positiefs om te zetten.

    Liked by 1 persoon

  8. Mama Yvonne zegt:

    De werkelijke welvaartsziekte is ontevredenheid, zeer besmettelijk ook… Ik heb geen idee of we er op vooruit gaan (veel kinderen, huiseigenaar) of op achteruit (kostwinnergezin). We zien het vanzelf, en daar passen we de uitgaven/het werk wel op aan.
    Ideale huisdieren zeg, die geiten! Ik kende het niet, maar wat een leuk initiatief 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Wat tof zeg dat ‘dieren kopen’, dat kende ik nog niet. Goede tip, ga ik zeker onthouden.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.