Zondag

Een heerlijke zondag.

Samen wakker zonder haast.

Uitslapen, giechelen, kietelen en knuffelen in bed. Jij was al vroeg wakker maar nadat ik bromde dat het nog “midden in de nacht” was, bleef je braaf rustig liggen wachten tot je mama wakker genoeg was om te knuffelen.


Een wat jij “groot ontbijtje” noemt: geen kom yoghurt met havermout, maar geroosterd brood, een zachtgekookt eitje, rijstwafels, crackers, kaas, spikkeltjesworst, pindakaas en fruit.

Voorlezen tijdens het ontbijt: één, twee, drie verhaaltjes.

En dan op ons gemakkie in de badkamer tanden poetsen haren kammen snoetje mooi.

Tas inpakken: jij neemt een pakje vruchtensap, een peertje – netjes in stukjes gesneden – drie boekjes, beertje Pippeloentje en je klimschoenen mee. Ik doe mijn hartslagmeter om en pak mijn ingepakte rugzak. Daar zitten mijn klimschoenen, magnesium, sporttape en bidon standaard in.

Jij fietst naar de boulderhal, ik wandel in een flink tempo mee: deel één van mijn warming-up.

In de hal touwtje springen, omstebeurt wat klimmen tot jij er genoeg van hebt en in de “kleuterspeelkamer” verdwijnt.
Ik tik binnen een uur 25 boulders af: het paarse circuit. Niet te zwaar vanwege die schouderblessure….

Dan is het speeltijd voor jou en mij: ik klets met vrienden en kennissen en doe af en toe een gele of roze boulder (categorie best moeilijk of heel moeilijk en jà natuurlijk ga ik te ver waardoor die schouder opnieuw opspeelt….).
Jij komt een vriendinnetje tegen met wie je nog even samen gaat klimmen. Ik mag niet helpen want jij bent al groot. De papa mag wel mee gelukkig.

Terug naar huis. We eten een bammetje en ruimen samen jouw onbeschrijflijke puinhoop op. Boeken in de kast, dozen ernaast. Alle knutselspullen orden ik en en passant gooi ik veel knutselzooi weg. Note to self: ze heeft genoeg om mee te knutselen voor het komende jaar.

Dan worden we door een goede vriend naar het dorp gebracht om Flits te halen: ons klein blauw autootje. Met gerepareerde en werkende airco. Yes.

We rijden door het mooiste landschap van Nederland: de Ooij en Ubbergen. Polder en heuvels.
We stappen nog even uit bij het bos en met onze zakken vol kastanjes, beukenootjes en ander bos-schatten rijden we terug naar huis.

Terug naar thuis lees ik een boek. Jij maakt puzzels. Het zijn er vier die door elkaar geraakt; voor jou twee opdrachten in één: sorteren en puzzelen. Twee puzzels blijken niet compleet. Hopla, weg ermee!

We eten zoals gewoonlijk weer iets dat jij zegt niet te lusten.
Ik wil een andere mama, zeg je. Want jij kookt altijd en altijd vies eten. Ik trek het me niet persoonlijk aan en allebei eten we ons bordje leeg.

Tanden poetsen, voetjes wassen, plassen en naar bed.

Zomaar een zondag in september.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, genieten, klimmen, Zonnekind. Bookmark de permalink .

Een reactie op Zondag

  1. Gerlinde zegt:

    Prachtig 🙂

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.