Waar sport goed voor is

Ik had toch dat geweldige doel om een 7a te bouldeŕen? En dat leek haalbaarder dan ooit toen bij mij om de hoek een extra gelegenheid kwam om daarvoor te trainen….

Dussuh….

Raakte ik geblesseerd.

Tis geen ernstige blessure. Gelukkig ben ik weliswaar zo dom om van één naar drie keer per week te gaan zonder extra maatregelen waardoor de blessures eigenlijk niet konden uitblijven – ik ben immers géén 23 meer – maar ik ben dan weer nèt niet dom genoeg om bij de eerste pijntje mijn kop in het zand te steken en door te gaan.

Dus ging ik naar een fysio. Die me vertelde dat ik één van de meest voorkomende schouderblessures had.

Dus deed ik een stapje terug. En nam ik wat ibuprofen. Niet dat het daarvan over ging. Maar ach je weet maar nooit…

Het was overigens niet echt een blessure, hè? Alleen een beetje gevoelig.

Het ging dus niet over en ik deed een tweede stapje terug. Ik ging van de zomer wèl buiten klimmen maar ontzag mijn schouder.
Natuurlijk speelden vervolgens mijn vingers op. Die zijn er immers helemaal niet voor bedoeld om daar gezellig met je volle gewicht aan te gaan hangen terwijl je aan een randje hangt van een centimeter breed….
Maar ach die vingers…. daar kan ik me niet zo druk om maken. ’t Zijn maar gewrichten en die zijn niet echt kapot, alleen een beetje dik….

Inmiddels heb ik een abonnement op een sportschool afgesloten en daar ga ik deze week aan de slag. Sterker worden is het doel, en dan zonder blessures. Op apparaten kun je specifieker trainen dan al klimmend en dat is dus minder blessuregevoelig.

Want… ja… dat doel blijft staan. Hallo… ik heb niet voor niks zo hard aan mijn techniek gewerkt!

En dan misschien niet het komende seizoen maar dan wèl mooi het seizoen erna.

Echt wel!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 7a-trainen, klimmen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Waar sport goed voor is

  1. Mammalien zegt:

    Lijkt me een goed plan! DOe voorzichtig met je lijf..

    Like

  2. Lot zegt:

    Oei die komt bij mij hard aan: het zijn maar gewrichten.
    Als je al op jonge leeftijd last van artrose hebt weet je elke minuut van de dag dat je die gewrichten hebt op afwisselende plaatsen.
    Al 2 nieuwe knieen, middenvoetsbeentje vastzetten opkomst en een pink die dubbel dikker gewrichten heeft en erg pijnlijk is.
    Mijn andere handgewrichten moet ik 2-3x per dag uitgebreid bewegen/buigen/masseren om de buigbaar te houden.
    Dus het zijn maar gewrichten: doe er maar zuinig mee zeker als je nog lang wil klimmen.

    Like

  3. Pingback: Bijna kotsen in de sportschool | Mariimma

Reacties zijn gesloten.