Rotzooi eruit

Al sinds ik mijn gehuurde kantoor verliet, ergerde ik me eraan.

Troep. Een huis vol troep.

En dat terwijl ik een aanhanger vol in perfect verkerende meubels en kantoorspullen weg gaf. En ook nog eens een busje vol even goede spullen wegbracht naar de kringloop. En de milieustraat bezocht….

Want tja…. toch maar twee bureaustoelen gehouden. Van de twáálf, mensen, en dat er dus tien weg gingen deed wel een beetje zeer.
Ik gaf ook twaalf tafels weg maar hield er twee. En ik gooide vier roldeurkasten weg, gaf er drie weg maar hield er twee.

Enzovoorts….

En ik hád al zooi. In de kelder. Op zolder. In de tuinkamer. In huis. Laden, kastjes, dozen vol. Zooi. Daar staan nu dus dozen met enveloppen en verdwaalde kantoormeubelen tussen.

En oh mensen wat ben ik toch lui af en toe. Wat zit ik toch liever in het zonnetje dan even die kleren op- en weg te ruimen, laat staan die kelder ‘es goed op te ruimen….!

Een Valhalla zal ik nooit worden, hoewel ik wel eindeloos jaloers op haar ben. Het liefste huurde ik haar een weekje in en kon ik vervolgens in twee dagen verhuizen als ik daar effe zin in had…

Maar aangezien ze vier kids heeft en niet om de hoek woont en omdat ik overigens ook veel te gierig ben om iemand in te huren, ging ik vandaag zelf aan de slag.

Twee zakken kleren, een krat vol oud glas (oh ja ook dàt spaar ik op…) en een tas met statiegeldflessen bracht ik weg. En ik vlooide twee notoire rommellades uit.
Kleren die ik eigenlijk nooit meer draag maar tòch niet wilde weggooien legde ik apart. Als ik over een half jaar niet één keer vol wanhoop die stapel doorgegaan ben op zoek naar een onmisbaar kledingstuk, kan het ongezien weg.
Sparking hapiness hoeft voor mij niet.

Komende week iedere dag een keertje naar de milieustraat, staat er nu op het programma.

Maar …. eerst effe wat spulletjes op M.arktplaats gooien!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden, opruimen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Rotzooi eruit

  1. Lis zegt:

    Ik zet de laatste tijd twee keer per dag de timer op een kwartiertje om ‘even op te schieten’. Inmiddels heb ik al zeker 8 uur keihard opgeruimd en is de zomer-achterstand bijna weggewerkt!

    Like

  2. Kj zegt:

    Goed bezig. Ook ik heb nog heel wat opruimweerstand te overwinnen. Het gekke is dat als ik dan opruim, dan helpt het me ook om mijn werk beter te plannen. Wat je noemt een win-win actie.

    Like

  3. Mama Tinus zegt:

    oh herkenbaar!! Ik bewaar dingen ook te lang. Laatste tijd doe ik wel regelmatig een rondje en het is leuk om te zien dat er telkens weer wat weggaat wat ik vorige keer nog meende te moeten bewaren. Uiteindelijk ging er vandaag maar een halve zak kleren weg, maar wel kleren die ik al minstens 3x eerder wilde bewaren terwijl ik er niks mee doe.

    Like

  4. Ikconsubeter zegt:

    Goed bezig hoor! Gewoon beginnen werkt meestal het beste. Wij groeiden de laatste jaren zo’n beetje uit onze eensgezinswoning. Kregen drie kinderen en steeds meer rommel. Ik heb bij elk kind en laatst toen ze allemaal hun eigen kamer kregen rigoureus opgeruimd. Mijn kleding past op twee planken en een roede, de andere spullen staan netjes in de kleine kelder of op zolder achter de knieschotten. Ik schat dat ik nog maar 1/3 bewaard heb. Ik vind het heerlijk zo en probeer het zo te houden. Dat lukt alleen met veel discipline merk ik. Elke dag meteen weggooien waarvan je in je hart allang weet dat je het niet meer gaat gebruiken is mijn tactiek. En ik vecht elke dag tegen mijn eigen luiheid 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.