Klussuh

Als er IETS is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel klussen. En sjouwen, dat ook…
Dus omdat ik daar zo’n hekel aan heb, had ik een half jaar lang amper licht in mijn keuken.

Kijk, een plafondlamp indraaien daar draai ik mijn hand niet voor om. Maar zo’n tl die onder de keukenkastjes zit en het aanrecht extra verlicht… of… erger nog… de verlichting die ergens in de afzuigkap zit…. brrr….

En een combi van twéé kapotte tl buizen is wel echt weinig licht tijdens het koken….

Nu de dagen rap korter worden moest ik het toch echt oplossen. En dat was eigenlijk met een schroevendraaier, wat logica en een ritje naar de bouwmarkt zó gefixt.

Er is weer licht.

Vandaag heb ik een nog grotere uitdaging. Ik ga helpen verhuizen.
Soms kun je niet anders dan je hulp aanbieden. Bij directe familie, bijvoorbeeld.
Terwijl ik voor mezelf iemand inhuurde om een laminaatvloertje op mijn bovenverdieping te leggen en mijn kantoor leeg te sjouwen, was ik bij mijn zusje een vloer aan het leggen.

En vandaag ga ik mijn ouders helpen verhuizen. Sjouwen dus. Tegen heug en meug en nadat ik ze al een paar keer had ingefluisterd dat ik met liefde vier jonge gasten voor ze zou regelen.

Maar ja. Oud en eigenwijs dus “ach dat is voor ons toch niet nodig wij hebben niet voor niks nakomelingen op de wereld gezet.

Ik wens mijzelf veel plezier vandaag.

Blegh.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Samen-doen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Klussuh

  1. Lis zegt:

    Mijn man mag ook altijd overal komen opdraven voor sjouwwerk (oud sporter, sterk én handig), en heeft daar ook lang niet altijd zin in. Of eigenlijk nooit. Laatste keer moest hij op zondagochtend om half zes vertrekken want dan konden ze daar (zwolle!) mooi op tijd beginnen. Of die keer dat onze vrienden (drie kinderen, nooit opruimen) een aanhangertje van 1,5m zonder huif geregeld hadden voor de verhuizing. Want gratis en toch maar een klein stukje, dus 800.000 keer op en neer rijden is toch niet zo erg? Vastzetten? Net? Touw? nee, hoezo?
    Gelukkig word ik altijd alleen maar gevraagd (geacht) op de kinderen te passen :s
    Wat je allemaal niet over moet hebben voor een bak chinees ’s avonds :p

    Liked by 1 persoon

  2. Ikconsubeter zegt:

    Ik verdenk ouders er wel eens van dat ze het zo fijn vinden om hun kinderen om zich heen te hebben dat ze hen daarom vragen te komen klussen/sjouwen etc. Als Een soort excuus om zo lekker je kinderen om je heen te hebben. Veel leuker natuurlijk dan vreemde sjouwers 🙂 . En eerlijk: ik heb er nooit zin in maar vind het vaak uiteindelijk toch wel gezellig. Ik zie het dan maar als investering in de familiebanden…..

    Mijn man wordt ook geregeld gevraagd te helpen, maar eigenlijk alleen door mensen die ons ook helpen met klussen. Dan heeft hij ook wel eens geen zin maar omdat we het voor elkaar doen voelt het dan toch wel anders.

    Het valt me trouwens op dat er vaak zo slecht gezorgd wordt voor klussers. Nauwelijks broodjes/drinken etc terwijl klussers hard werken. Ik probeer altijd wel te zorgen voor goede catering, dat maakt het klussen een stuk aangenamer!

    Succes vandaag!

    Like

Reacties zijn gesloten.