Een vakantie zonder vastgesteld budget

Ik had dit jaar geen vakantiebudget bepaald. En nu de rust qua werk een beetje lijkt terug te keren nam ik vandaag de tijd om mijn administratie bij te werken. Want ondanks dat ik de strenge budgettering eerder dit jaar losliet, heb ik altijd nog wel “richtlijnen” en ik houd nog steeds alle uitgaven en inkomsten bij: ik rubriceer alles op een aantal posten en zo kan ik precies zien wat ik per maand, kwartaal of jaar uitgeef.

Een vakantiebudget had ik mezelf dus niet gesteld: zo’n 1.500 euro was mijn richtlijn: kosten van benzine, de paar etentjes, de uitstapjes en eventuele entreegelden en natuurlijk de kosten van de camping.

En?

1.478 euro. Of dat nou veel of weinig is vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Het was het waard. Ik ging immers begin juli een korte week naar Frankrijk, vervolgens een dikke week later nog even een paar daagjes naar Luxemburg en toen nog eens dik drie weken Frankrijk erachteraan.

Geen wonder overigens, dat ik effe achterliep met werk. Ik was met een paar korte onderbrekingen gewoon bijna anderhalve maand weg!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen, vakantie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Een vakantie zonder vastgesteld budget

  1. Lis zegt:

    netjes hoor, goed inschattingsvermogen!
    en of het het waard is is altijd de belangrijkere vraag dan is het teveel of te weinig 😉

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.