Werken en schoolvakantie

Ik dacht: drie dagen BSO moet genoeg zijn. Ik kan immers ook ’s avonds werken.

En toen bleek ik deze week zeven externe afspraken te hebben, verdeeld over die drie dagen. En moest ik daarnaast ook nog vakantiemailtjes beantwoorden en allerlei kantoortaken uitvoeren….

Zie je wel dat ik vorige week niet zo lui had moeten zijn?

Dus zat ik vanmorgen, met kind thuis, de hele ochtend achter de computer. En moet ik vanmiddag ècht ècht opruimen stofzuigen boodschappen en de was doen…..

Werken tijdens vakantieweken is moeilijk en valt in mijn branche ook niet in te plannen…. dus roei ik door. In de avonduren. Als ze thuis is èn op de BSO. Rij ik van de zee naar Limburg naar Utrecht en terug. Overleg ik, verzin ik soms een smoesje en raffel ik hier en daar wat af.

ZZP en kind en schoolvakantie. Een vreselijke combinatie.

Maar…. volgende week is de schoolvakantie afgelopen.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, singlemum, werk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Werken en schoolvakantie

  1. greet zegt:

    Soms zijn het kleine dingen die je erdoor helpen. Misschien kan de oppas die je wel eens hebt, in de vakantietijd een keertje komen stoffen en zuigen? Boodschapjes kan je een keer laten brengen.
    Hier was het ook altijd stressen, ik werkte in de zorg, met onregelmatige diensten. Normaal wel te doen, in de vakantie stress.

    Like

  2. Nannie zegt:

    Wij goochelen ons ook de zomervakantie door. Ooit wil ik ook alle schoolvakanties vrij!

    Like

  3. Het ZZP-leven lijkt sowieso wel bijna niet te plannen… Sterkte! Het is bijna weer voorbij! Die schoolvakanties dan.

    Liked by 1 persoon

  4. Dat is inderdaad niet ideaal!

    Like

  5. Gretha zegt:

    ik vind het juist heerlijk! heb 2 u extra per dag en we leven niet op de klok 😉 maar ja als gastouder lijken mijn dagen meer op die van een thuisblijfmoeder, maar dan met wat extra kinderen die op afgesproken tijden gehaald en gebracht worden (en die tijden wil ik dus thuis zijn, zodat ik niet met extra tassen of autostoeltjes hoef te slepen :p)

    Like

Reacties zijn gesloten.