De after vakantie dip

Die had ik weer, die dip….

Vol goede voornemens voor de eerste drie (werk-) dagen na mijn vakantie deed ik … niets….

De vakantiewas werd niet gedaan. Sunny de bus werd niet eens fatsoenlijk uit- en weer ingepakt. Kleren werden niet uitgezocht. De zolder werd niet opgeruimd en de milieustraat werd niet één keer bezocht.
Er werd ook zakelijk geen start gemaakt met alle leuke ideeën die ik had ter voorbereiding van q4. Ik kon me er nauwelijks toe zetten om überhaupt mijn emails te lezen.

Zonne had opa en oma zó gemist, dus reed ik afgelopen dinsdag niet naar huis maar naar hen. En ja, ze mocht blijven logeren. Dus kon ik de Olympische Spelen kijken. Wanneer ik maar wilde. Plus herhalingen op Uitzending Gemist. En oh ja we gingen de stad in met een oude vriend van me. Ik had wat officieel-achtige gesprekken over klimdingen.

Dat soort dingen.

Maar morgen is het maandag, de laatste week van de schoolvakantie en voor die week kocht ik drie dagen BSO. Ik plande een hoop zakelijke afspraken in waarvan de eerste twee morgen zullen zijn.

Poeh. Ik ben eraan toe om weer aan de slag te gaan… van dat geniks word je echt suf…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

3 reacties op De after vakantie dip

  1. Janny zegt:

    En toch, toch heb je het soms gewoon nodig om jezelf te gunnen om lui te zijn. Heb je belangrijke deadlines gemist of grote kansen laten lopen? Waarom zou je niet een paar dagen op de bank voor de tv mogen hangen of heerlijk lang op stap met een vriend. En zoals uit bovenstaande blijkt, nu heb je voor jezelf de plannen gemaakt om weer aan de slag te gaan. En ik hoop van harte dat je ook voluit geniet van je werk.

    Like

  2. Mama Tinus zegt:

    Dit heb ik ook meestal. En lekker toch dat je even tijd helemaal voor jezelf had! Lekker op de bank hangen is ook gewoon heerlijk en dat kan op vakantie niet. Daarom gaan wij ook nooit tot de laatste vakantiedag weg van huis, zo georganiseerd zijn we gewoon niet.
    Dit jaar hebben wij eigenlijk voor het eerst direct een boel opgeruimd., doordat we in NL bleven en al ’s middags thuis kwamen was dit een logische stap. Het beviel eigenlijk best goed, daarna weer tijd voor andere dingen.

    Liked by 1 persoon

  3. Ja, het is lastig om een goed evenwicht te vinden. Lekker niets doen is fijn, maar als het te lang duurt voel je je juist lamlendig.

    Like

Reacties zijn gesloten.