Naar de zee

Dus we gingen naar de zee, had ik Zonne beloofd.
Maar dat viel nog niet mee….

De Côte Fleury… had ik bedacht. Want de Côte de Nacre vind ik maar saai en verder naar het zuiden of westen wilde ik niet gaan.

Na een uur rijde  waren we in Cabourg, waar Zonne in een draaimolen ging en ik een Office de Tourisme bezocht.
Èn eaar we een leuk treintochtje dor het plaatsje maakten.

De Côte Fleury loopt ruwweg van Caen naar Le Havre. Het is een zandstrand met hier en daar wat rots. Leek me prima.
Maar…. de kust blijkt uit de één na de andere kustplaats te bestaan. Met veel hotels maar helaas niet echt een fijne camping in de buurt van het strand…. Dives, Houlgate, Villers, Blonville, Benerville, Deauville. Het leek steeds meer een plek voor de rijken te zijn….

Dus draaiden we om….

Eén camping leek in aanmerking te komen. Niet te duur, niet te groot, vlakbij het strand. Maar helaas bleek deze propperige camping alleen nog desolate plaatsen te hebben voor campertjes: op een onbeschut pleintje bestaande uit kiezels.

Nee dank u….

Plan B was om ergens te parkeren – op een parkeerplaats of camperplaats. Een nachtje op zo’n plek is immers géén probleem na die gewedig schone douches van gister…

Maar… veel parkeerplaatsen hadden zo’n camper-onthoofd-balk en de twee camperplaatsen die ik checkte waren vol.

Uiteindelijk vonden we een plekje bij Dives. Waar geen strand is. Dus staken we een brug over naar Cabourg. Die open ging om een paar bootjes door te laten…

Tja Cabourg…. we waren er al geweest, met een treintje. Dus ik wist waar het strand was.

Samen maakten enthousiast een zandkasteel en vervolgens gingen we schelpen zoeken.
Ik had het koud en ik had honger maar ach…. jij had het leuk….

Teruggekomen bij Sunny gingen we weg van de kust en al snel vonden we de camping waar we nu staan. In één of ander gehucht waarvan ik de naam vergeten ben.

De douches zijn…. zacht gezegd…. verouderd en alle buren zijn Frans.

Nee we blijven hier niet. Morgen gaan we lekker naar de Côte d’Albatre..!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in vakantie. Bookmark de permalink .

4 reacties op Naar de zee

  1. Gewoon Vlijtig zegt:

    Veel plezier nog op jullie tocht.

    Like

  2. Ik vind het leuk dat jullie zo vrij als een vogeltje zijn tijdens het reizen! Lekker je neus achterna gaan.

    Like

  3. isabelle zegt:

    hoi mama van Zonne jullie zitten zo dicht bij “onze ” camping aub als je kan ga er heen het stadje heet Brehal en de camping is la vanlee de camping ligt vlak bij zee en de duinen in een natuurgebied(waar het vol schapen zit) die bij vloed overloopt er is géén weg tussen de camping en de zee/duinen wij gaan er al 12 jaar heen altijd begin juli dat wel vraag wel een plekje in het stuk vlak bij zee rond plekje 526 bv daar stonden wij dit jaar op er is ook een net zwembad en de douches zijn netjes en worden net als de wc twee maal per dag gekuist ik wou dat ik mee kon !!! bij eb kun je er mosselen en palourdes gaan zoeken en dan wassen en bereiden en levende vers op smullen er is een klein winkeltje op de camping maar in het dorp is er een super U en op de camping zelf kun je in het restaurantje de heerlijkste en goedkoopste pizza ooit ophalen of daar opsmullen de ganse kustlijn van Cherbourgh tot aan de mont saint michel is heerlijk rustig en mooie zandstranden met géén hoogbouw heerlijke plek ik heb zo’n heimwee….
    lieve groet vanwege jezebelle die verliefd is op la manche het departement 50 DOEN HOOR!!!
    je zal er géén spijt van hebben!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.